Χθες οι τιμές του αργού πετρελαίου τύπου Μπρεντ κατρακύλησαν έως και 30% εντός της συνεδρίασης σε σχέση με το κλείσιμο της περασμένης Παρασκευής.
Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προειδοποιεί τις εταιρείες του κλάδου των πετρελαιοειδών με πρόστιμα αν δεν ρίξουν τις τιμές μετακυλίοντας στις αντλίες την πτώση του αργού πετρελαίου.
Χθες οι τιμές του αργού πετρελαίου τύπου Μπρεντ κατρακύλησαν έως και 30% εντός της συνεδρίασης σε σχέση με το κλείσιμο της περασμένης Παρασκευής. Από τα περίπου 45 δολάρια το βαρέλι το πετρέλαιο μειώθηκε ακόμη και στα 31 δολάρια, για να διαμορφωθεί αργότερα σε υψηλότερα επίπεδα στα 36 δολάρια το βαρέλι.
Οι τελικές τιμές της αμόλυβδης κανονικά θα πρέπει να υποχωρήσουν τις επόμενες μέρες κατά 20%. Το υπουργείο προσδοκά μία υποχώρηση σταδιακά στο επόμενο δεκαήμερο ώστε η βενζίνη από τα 1,567 ευρώ να πέσει στα 1,35 ευρώ το λίτρο.
Συνεργεία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπως προανήγγειλε και ο Άδωνις Γεωργιάδης έχουν ξεκινήσει τους ελέγχους των τιμολογίων αγοράς σε πρατήρια προκειμένου να διαπιστώσουν κρούσματα αισχροκέρδειας. Δηλαδή αν βενζινάδικα ή εταιρείες εμπορίας αγοράζουν με χαμηλές τιμές χονδρικής και συνεχίζουν να πωλούν στα σημερινά υψηλά επίπεδα.
Πληροφορίες της εφημερίδας «Τα Νέα» λένε πως αν το υπουργείο Ανάπτυξης δεν διαπιστώσει προοδευτική μείωση των τιμών τότε στο επόμενο κύμα των ανατιμήσεων δεν αποκλείεται να επιβάλει πλαφόν στις τιμές πώλησης των καυσίμων. Δηλαδή να ορίσει ανώτατες τιμές στις αντλίες προκειμένου περιορίσει τις κερδοσκοπικές πρακτικές της αγοράς.
Πάντως, στο προηγούμενο διάστημα το ανώτατο σημείο που είχε φτάσει το Μπρεντ, το οποίο διαμορφώνει και τις εγχώριες τιμές διύλισης, ήταν στις 20 Φεβρουαρίου στα 59,31 δολάρια το βαρέλι. Από τότε εξαιτίας του κορωνοϊού είχε αρχίσει σταδιακά να αποκλιμακώνεται.
Η αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης ήταν στα 1,593 ευρώ το λίτρο και στις 8 του Μαρτίου υποχώρησε στα 1,567 ευρώ το λίτρο. Δηλαδή η μείωση ήταν της τάξης των 2,6 λεπτών το λίτρο.
Οι μειώσεις του αργού περνούν στα βενζινάδικα με σημαντική καθυστέρηση αλλά και όχι ολόκληρες, εξαιτίας της υψηλής φορολόγησης. Οι φόροι αντιστοιχούν στο 64% της τελικής τιμής της αμόλυβδης βενζίνης και οι όποιες μεταβολές επηρεάζουν κάτι παραπάνω από το ένα τρίτο της αξίας.