Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας χώρος έντασης κεφαλαίου, κάτι που ισχύει και για τις απολαβές των ανθρώπων που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας της.
Του Γιάννη Σκουφή
H Renault το τελευταίο χρονικό διάστημα έψαχνε τον άνθρωπο που θα την αναλάβει και στην ουσία θα διαδεχόταν στην κορυφή της ιεραρχίας της τον αποτελεσματικό μεν αλλά αμφιλεγόμενο, ειδικά μετά τα τελευταία γεγονότα (μυθιστορηματική απόδρασή του από την κατ’ οίκον κράτησή του στην Ιαπωνία), Carlos Ghosn.
Το στέλεχος στο οποίο κατέληξαν οι Γάλλοι είναι ο Ιταλός Luca De Meo, που μέχρι της 31 Δεκεμβρίου του 2019 ήταν στο τιμόνι της Seat. O De Meo θα αναλάβει τα νέα του καθήκοντα την 1η Ιουλίου, καθώς μέχρι τότε δεσμεύεται από το συμβόλαιό του με τον όμιλο Volkswagen, ενώ για να αποφασίσει να δεχθεί τη συγκεκριμένη θέση σημαντικό ρόλο θα έπαιξε και το «πακέτο» των αποδοχών του.
Το οποίο θα φτάνει σε ετήσια βάση το ύψος των 5,8 εκατομμυρίων ευρώ και αποτελείται από 1,3 εκατομμύρια πάγιας αμοιβής, από μια ετήσια αποζημίωση που αντιπροσωπεύει μέχρι και το 150% της πάγιας αμοιβής και από 75.000 μετοχές της εταιρείας.
Η αμοιβή του είναι σχεδόν διπλάσια από αυτήν του προκατόχου του Bollore, που ήταν κατά βάση μεταβατικός, ο οποίος λάμβανε μια πάγια αμοιβή 900.000 ευρώ, ετήσια αποζημίωση έως και 125% της πρώτης και 50.000 μετοχές.
Φυσικά ο Luca De Meo δεν είναι ο καλύτερα αμειβόμενος επικεφαλής αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς αρκετοί βλέπουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς να αυξάνονται με οχταψήφια νούμερα ετησίως, Μεταξύ αυτών και η CEO της General Motors Mary Barra.