Τι κάνει κακό στους turbo κινητήρες;


Πριν από μερικά χρόνια, τα αυτοκίνητα με τούρμπο κινητήρες ήταν λίγα και κυρίως αφορούσαν σπορ μοντέλα. Πλέον οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες είναι ελάχιστοι, αφού έχουν επικρατήσει τα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα σε πάρα πολλά μοντέλα, από πολύ μικρούς κινητήρες, ακόμα και κάτω από τα 900 κ.εκ. Βασικό τους πλεονέκτημα είναι ότι έχουν μικρότερο όγκο και βάρος από έναν αντίστοιχης ισχύος ατμοσφαιρικό, ενώ διαθέτουν αρκετή ροπή από τις χαμηλές στροφές.

Για παράδειγμα, πλέον ένα 1.000άρι turbo μοτέρ αποδίδει 120 ίππους, δηλαδή όσους είχαν πιο παλιοί κινητήρες 1.6 λτ. χωρίς turbo. Ωστόσο, οι τούρμπο κινητήρες θέλουν και αυτοί φροντίδα και προσοχή στη λειτουργία τους, έτσι ώστε να μην αρχίσουν και εμφανίζονται γρήγορα φθορές και προβλήματα. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω ορισμένα βασικά σημεία που πρέπει να αποφεύγουν και να τηρούν, όσοι οδηγοί κινούνται με τούρμπο μηχανικά σύνολα. Σίγουρα τα νέα turbo downsized μοτέρ έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο πάντα χρειάζεται προσοχή.

Εκκίνηση: Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τον πιέζει ο οδηγός από την εκκίνηση, μέχρι να φτάσει στην κατάλληλη θερμοκρασία. Αυτό βέβαια ισχύει για όλους τους κινητήρες, ανεξαρτήτως τύπου και καυσίμου. Ωστόσο είναι ακόμα πιο σημαντικό στα turbo μοτέρ.

Επιτάχυνση: Μην πατάτε τέρμα το γκάζι από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, γιατί αν αυτό γίνεται τακτικά, τότε ο κινητήρας θα αρχίσει να χτυπάει πειράκια. Εκμεταλλευτείτε τις στροφές που ο κινητήρας αποδίδει την ροπή του, έτσι ώστε να μειώσετε το φορτίο που δέχεται το μοτέρ και η τουρμπίνα.

Σβήσιμο: Καλό είναι μετά από πολύωρη οδήγηση, να μη σβήσετε αμέσως τον κινητήρα. Πριν φτάσετε στον προορισμό σας μειώστε το ρυθμό κίνησης και όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί αφήστε το για λίγο θα δουλέψει στο ρελαντί.

Καύσιμο: Στους σύγχρονους τούρμπο κινητήρες με το σύστημα άμεσου ψεκασμού, καλό είναι να μη χρησιμοποιείτε καύσιμο με χαμηλότερο αριθμό οκτανίων από αυτόν που συστήνει ο κατασκευαστής. Συνήθως προτείνεται πάνω από 95 οκτάνια για να γίνεται καλύτερη καύση.

Βελτιώσεις: Εδώ χρειάζεται προσοχή, γιατί κάποια μοτέρ είναι ήδη πιεσμένα και δεν έχουν άλλες ανοχές. Αν αυτές ξεπεραστούν, τότε δεν αποκλείεται να αρχίσουν τα προβλήματα, ενώ οποιαδήποτε βλάβη δεν καλύπτεται από την εργοστασιακή εγγύηση, εφόσον δεν γίνεται από τον ίδιο τον κατασκευαστή και είναι εγγυημένη.

Δείτε ακόμη: Κακές συνήθειες στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (+video)


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ