Προς μεγάλη μας λύπη, ενδεχομένως και των Ιαπώνων, η παρουσία της Subaru στην Ευρώπη είναι τυπική. Για τα ενδότερα στην ελληνική αγορά δεν συζητάμε καν. Οι «Πλειάδες» υφίστανται ως αναφορά στα καινούργια μοντέλα και συντηρούνται από τις αναμνήσεις των Impreza WRX, STI και Forester. Στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, όμως, τα πράγματα είναι εκ διαμέτρου αντίθετα.
Για να ακριβολογούμε, μέχρι πρότινος η φίρμα από το Εμπισού «έτρεχε» ένα απίστευτο σερί εμπορικής επιτυχίας στις Η.Π.Α. Μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβρη, η Subaru μέτραγε 93 ολόκληρους μήνες αυξανόμενων πωλήσεων! Στο κλείσιμο του απελθόντος μηνός, σημειώθηκε μείωση 9,4% σε σχέση με τις πωλήσεις του αντίστοιχου διαστήματος για το 2018, αν και σε ετήσιο ορίζοντα παρατηρείται αύξηση 4,4% (για το πρώτο 9μηνο του 2019 και το αντίστοιχο διάστημα του 2018).
Χαρακτηριστικό του επιτεύγματος της Subaru -και των αντιπροσώπων της, όπως περήφανα δηλώνει η Subaru Αμερικής- είναι το γεγονός πως τελευταία φορά που υπήρχε αρνητική απόκλιση μεταξύ τρέχοντος και προηγούμενου έτους, ήταν το Νοέμβριο του 2011! Τότε, είχαν διατεθεί 17.657 αυτοκίνητα – πτώση 15,7% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2010. Τον φετινό Σεπτέμβρη, ταξινομήθηκαν στις Η.Π.Α. 51.659 νέα Subaru. Κοινώς, μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια, η ιαπωνική εταιρία με το εντελώς διαφορετικό προφίλ σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κατάφερε σχεδόν να τριπλασιάσει την εμπορικότητά της.
Συνολικά, στο διάστημα Γενάρη-Σεπτέμβρη διατέθηκαν 525.329 Subaru, σημειώνοντας νέο ρεκόρ και οδηγώντας τους ιθύνοντες στο συμπέρασμα πως με το κλείσιμο του έτους, ενδέχεται να ξεπεραστεί το φράγμα των 700.000 πωλήσεων! Πρώτο στις προτιμήσεις του κοινού είναι το Outback, με 137.992 αντίτυπα, ακολουθεί το Forester (121.924), το βάθρο κλείνει το Crosstrek (111.415) και έπονται τα Impreza, Legacy, WRX/STI, Ascent και BRZ.