Αναλυτές προτείνουν εξαγορά της Jaguar Land Rover από τη BMW


Μια πολύ ενδιαφέρουσα οπτική επί των βιομηχανικών δρώμενων παραθέτει μια εταιρία οικονομικής ανάλυσης, που προτείνει την εξαγορά της Jaguar Land Rover από τη BMW.

Η Sanford C. Bernstein διαβλέπει τα προβλήματα που θα προκληθούν από το επερχόμενο Brexit και παρατηρούν την κάμψη των πωλήσεων στην Κίνα, με αμφότερες τις εξελίξεις να επηρεάζουν τις δυο προαναφερθείσες πλευρές: η μεν πρώτη προφανώς τους Άγγλους, η δεύτερη τους Βαυαρούς. Οπότε μια μεταξύ τους συνεργασία, ενδεχομένως να ωφελήσει και τους δύο. Η έκθεση του αναλυτή Max Warburton, είναι χαρακτηριστική: «Η BMW βρίθει κεφαλαίου και η ρευστότητα δεν αποτελεί επ ουδενί πρόβλημα. Όμως η παρούσα γκάμα της έχει φτάσει στα όρια της ανάπτυξης και της κερδοφορίας της. Η Jaguar Land Rover από την άλλη, αντιμετωπίζει προκλήσεις τόσο στο λειτουργικό όσο και το χρηματοπιστωτικό κομμάτι, όμως θα μπορούσε να περικόψει τα λειτουργικά της έξοδα υπό την φτερούγα ενός ισχυρού συνεργάτη».

Βάσει των ανωτέρω, το μεγαλύτερο κέρδος αφορά τους Άγγλους, οι οποίοι θα βρουν μια στιβαρή «πλάτη» να ακουμπήσουν – ειδικά με τις εξελίξεις του επικείμενου Brexit. Όμως και οι Γερμανοί θα βγουν κερδισμένοι από ενδεχόμενη συνεργασία, σύμφωνα με συμπληρωματική αναφορά της Bernstein. Πιθανή εξαγορά της αγγλικής εταιρίας από τη BMW για 10 δις ευρώ –όπου υπολογίζεται το κόστος-, θα σημάνει αύξηση των εσόδων για την βαυαρική φίρμα κοντά στο 20%, ενώ θα «κόψει και τον βήχα της Tata».

Βέβαια το ενδεχόμενο «γάμου» μεταξύ Άγγλων και Γερμανών, συναντά δυο κύριες δυσκολίες. Η πρώτη είναι ένα συμμάζεμα ύψους 14 δις ευρώ που έχει προαναγγείλει η BMW, κάτι που συνιστά δύσκολη την έγκριση για δαπάνη 10 δις στην απόκτηση της JLR. H οποία JLR ήδη προσπαθεί να εξοικονομήσει 2,2 δις ευρώ και έχει αναγγείλει περικοπή 4.500 θέσεων εργασίας. Η δεύτερη δεν έχει να κάνει με το οικονομοτεχνικό κομμάτι, αλλά με το συναισθηματικό.

Η BMW είχε στην κατοχή της την Land Rover και στα τέλη της δεκαετίας του 90, με αρχές 2000. Θα θυμάστε το Range Rover 3ης γενιάς, με τα μοτέρ της πρώτης X5. Και την αναβίωση του MINI. Αυτή η περίοδος, που σχεδόν φαλίρισε την Land Rover και άνοιξε μια υπερμεγέθη τρύπα στα οικονομικά της BMW, έχει κυριολεκτικά αφήσει ψυχικά τραύματα σε πολλά μέλη του Δ.Σ. της βαυαρικής εταιρίας, με αποτέλεσμα να ακούνε για εκ νέου εξαγορά της αγγλικής και να κλείνουν τα αυτιά.

Παρόλα αυτά, Jaguar Land Rover και BMW συνεργάζονται για την εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων με το μέλος του Δ.Σ. των Βαυαρών, Klaus Fröhlich, να δηλώνει «ευτυχής για τον αξιόπιστο συνεργάτη που βρήκαμε στην JLR, ώστε να αναπτύξουμε από κοινού την επόμενη γενιά της ηλεκτροκίνησης». Οπότε, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ