Μια έρευνα από την Γερμανία έρχεται να φέρει τα πάνω-κάτω στην περί των ντίζελ κοινή αντίληψη, η οποία τα θέλει να επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Η Emissions Analytics διενήργησε έρευνα για λογαριασμό του Auto Motor und Sport, το οποίο δοκίμασε την αποτελεσματικότητα του φίλτρου μικροσωματιδίων σε διάφορα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, προδιαγραφών Euro 6d-TEMP. Σε 4 εξ αυτών αποδείχτηκε τόσο καλό, ώστε από τις εξατμίσεις τους βγαίνει πιο καθαρός αέρας από αυτόν του περιβάλλοντος! Η λειτουργία του DPF ((Diesel Particulate Filter) επικεντρώνεται στην αφαίρεση του άνθρακα και της αιθάλης από τα καυσαέρια, έχοντας μάλιστα την λειτουργία αναγέννησης.
Στις χαμηλές ταχύτητες και για μικρές αποστάσεις (μέχρι 3 χιλιομέτρων ας πούμε), όταν το μοτέρ είναι κρύο το σύστημα πρακτικά δεν λειτουργεί, ώστε να προστατευτεί το φίλτρο από την υπερβολική συγκέντρωση αιθάλης. Στα 30 χιλιόμετρα, ωστόσο, που έχει ζεσταθεί το φιλτράρισμα φτάνει στο 80%. Σε δεκαπλάσια απόσταση δε (300 χιλιόμετρα, δηλαδή), η εκκαθάριση του αέρα φτάνει στο 95%. Κοινώς, ο αέρας που βγαίνει από το αυτοκίνητο είναι πιο καθαρός από αυτόν που μπαίνει στο φίλτρο της πολλαπλής εισαγωγής! Είναι χαρακτηριστικό -και σοκαριστικά εντυπωσιακό- πως η συγκέντρωση μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα έφτασε σε κάποια φάση τα 50.000/cm3 (με το όριο ασφαλείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας να ορίζεται στις 40.000) και οι εκπομπές του πιο αποτελεσματικού ντίζελ τις 6.422. Κοινώς, «καθάρισε» τον αέρα από 43.578!
Τα μοντέλα που έφτασαν σε αυτό το επίτευγμα ήταν τα Citroën C5 Aircross BlueHDi 180, Kia Optima SW 1.6 CRDi, Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion και η BMW 740d xDrive. Ποιο ήταν το κορυφαίο; Σε μια αμίμητη πράξη ειρωνείας, ο εκπρόσωπος της εταιρίας που έβαλε στον ντορβά των νομοθετών τους ντίζελ κινητήρες (βλέπε Dieselgate)! Το Tiguan 2.0 TDI αποδείχτηκε το «καθαρότερο» όλων.
Αξίζει να αναφερθεί, πάντως, πως η δοκιμή έλαβε χώρα στην Στουτγκάρδη, η οποία είναι η πόλη με τα μεγαλύτερα ποσοστά ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Γερμανία. Κάτι που, όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι της Emissions Analytics, σε περιοχές με καθαρό αέρα και για μικρές αποστάσεις, η επίδραση του DPF δεν είναι τόσο δραστική. Όμως στα αστικά κέντρα, όπου τα ντίζελ «τρώνε» το περισσότερο κυνήγι, τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.