Το Brexit χωρίς συμφωνία φαίνεται πως είναι ένα πιθανό σενάριο για την Βρετανία, κάτι που επηρεάζει την ζωή πολλών πολιτών κρατών – μελών της Ε.Ε που ζουν στο «νησί».
Οι πολίτες των κρατών μελών της ΕΕ λοιπόν πρέπει να γνωρίζουν πως θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για τριετή άδεια παραμονής στο Ηνωμένο Βασίλειο στην περίπτωση ενός Brexit χωρίς συμφωνία.
«Μετά το Brexit, οι πολίτες των κρατών μελών της ΕΕ που μετακομίζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο για πρώτη φορά θα μπορούν να υποβάλουν αίτημα για προσωρινό καθεστώς μετανάστευσης διάρκειας 36 μηνών (Euro TLR)», ανακοίνωσε η κυβέρνηση.
«Οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα Euro TLR θα είναι απλές και ελεύθερες και θα υποβάλλονται μετά την άφιξη στο Ηνωμένο Βασίλειο».«Το Brexit μπορεί να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες επενδύσεων»
Πάντως η Βρετανίδα υφυπουργός σε συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη στο Λονδίνο, ζήτησε τη συνέχιση της συνεργασίας με την Ελλάδα και στην μετά το Brexit περίοδο σε θέματα όπως η αναγνώριση πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας και σχετικά με τον Διεθνή Οργανισμό για την Ασφάλεια. Σε ότι αφορά τους περιορισμούς που θα τεθούν στα πλοία με βρετανική σημαία – καθώς μετά το Brexit η χώρα θα αντιμετωπίζεται ως τρίτη προς την Ευρωπαϊκή Ένωση – ο κ.Πλακιωτάκης είπε ότι η Ελλάδα σκοπεύει να αναμορφώσει το θεσμικό της πλαίσιο στο χώρο του yachting, πριν την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου, ώστε να αποτελεί φιλικό προορισμό για σκάφη με σημαία τόσο από χώρες της ΕΕ όσο και από τρίτες.
Παρουσίασε δε στην Βρετανίδα ομόλογό του, το πλάνο του υπουργείου για την επόμενη περίοδο που αφορά την αξιοποίηση των λιμανιών, ως πύλες ανάπτυξης και ενίσχυσης της ελληνικής οικονομίας, επισημαίνοντας ότι υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, και κάλεσε την υφυπουργό να εξετάσει τις βρετανικές επενδύσεις στον τομέα αυτό. Brexit: Κι άλλη ήττα για τον Μπόρις Τζόνσον – Προτείνει εκλογές στις…
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, τους επόμενους δύο μήνες θα παραλάβει το πρώτο σχέδιο από τις μελέτες βιωσιμότητας που έχει εκπονήσει το ΤΑΙΠΕΔ για κάθε ένα από τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας, με στόχο να διασφαλίζονται οι επενδύσεις, έσοδα και θέσεις απασχόλησης και να γίνουν γνωστά τα πιθανά πεδία αξιοποίησής τους. «Είμαστε ανοιχτοί σε οποιοδήποτε σχέδιο για ολική ή μερική πώληση, πλειοψηφικού ή μειοψηφικού πακέτου, διασφαλίζοντας όμως πρώτα το δημόσιο συμφέρον. Το μοντέλο αξιοποίησης της προηγούμενης κυβέρνησης περιλάμβανε μόνο υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων. Εμείς είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε αξιοποίηση των υποδομών της χώρας αρκεί να γίνονται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις» τόνισε.
Για το λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε ότι στις 25 του τρέχοντος μήνα θα συζητηθεί το αναθεωρημένο masterplan για την αξιοποίησή του, που περιλαμβάνει επενδύσεις άνω των 800 εκατομμυρίων ευρώ, αυξάνοντας τη χωρητικότητά του σε 10,5 εκατομμύρια κοντέινερς την επόμενη πενταετία.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι το Brexit δεν θα επηρεάσει το ελληνικό ναυτιλιακό περιβάλλον, αντίθετα μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες. «Σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ακόμη φιλικότερο περιβάλλον προς την προσέλκυση επενδύσεων. Ήδη προχωρήσαμε στη μείωση φορολογικών συντελεστών, στους άμεσους στόχους μας είναι η προσέλκυση νέων επενδύσεων που αφορούν όλη την αλυσίδα του ναυτιλιακού πλέγματος. Θεωρώ ότι το Brexit δεν θα επηρεάσει την ελληνική ναυτιλία, μπορεί να δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες προσέλκυσης περισσότερων εταιριών» δήλωσε.
Ο υπουργός Ναυτιλίας θα ξαναβρεθεί στο Λονδίνο στις 25 Νοεμβρίου, όπου θα συμμετέχει ως ένας από τους ομιλητές στην έναρξη της συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και αναμένεται να καταθέσει τις προτάσεις του για το θέμα του ελέγχου των νέων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας θείου στα πλοία και της ασφάλειάς τους.
Πηγή: www.newsit.gr