Όπως έχουμε αναφέρει, καλύτερο δείγμα για την αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου είναι η πάροδος του χρόνου. Άλλο να μην βγάζει ζημιές σε 1 χρόνο κι άλλο να συνεχίζει ακάθεκτο μετά από 10+. Ως γνωστόν, τα δημοφιλέστερα μοντέλα που κυκλοφορούν είναι τα SUV. Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα εξ αυτών;
Ο γερμανικός φορέας TUV επιλύει πάσα απορία με την ετήσια έκθεσή του, η οποία περιλαμβάνει τεχνικά στοιχεία και αναφορές από τα συνεργεία του, διατηρώντας αρχείο για περισσότερα από 8,8 εκατ. οχήματα. Επειδή η χρονολογία είναι θεμελιώδους σημασίας για τον προσδιορισμό της αξιοπιστίας, η έκθεση διαχωρίζει τα SUV σε 2ετίας-3ετίας, 4ετίας-5ετίας, 6ετίας-7ετίας, 8ετίας-9ετίας και 10ετίας-11ετίας.
Οι αριθμοί αναφέρονται σε εμφανίσεις βλαβών ανά αυτοκίνητο και στην παρένθεση αναγράφεται ο μέσος όρος της κατηγορίας. Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα αφορούν την περασμένη χρονιά (λογικό, αφού η φετινή έχει ακόμα 5 μήνες).
Έχουμε και λέμε, λοιπόν.
Μεταχειρισμένα 2ετίας-3ετίας – Μέσος όρος κατηγορίας: 5,9
3. Mercedes M-Class/GLE (2011-Σήμερα): 3,3
Το μεσαίο SUV από την Στουτγκάρδη υπήρξε αντικείμενο ανάκλησης το 2017, με τους κατόχους να αναφέρουν μικροπροβλήματα στον κινητήρα και διαρροές υγρών από την μετάδοση.
2. Audi Q3 (2011-2018): 2,9
To crossover από το Ίνγκολσταντ τώρα, εμφανίζει σαφώς λιγότερα προβλήματα. Για την ακρίβεια, η πιο διαδεδομένη βλάβη αφορά τα φώτα φρένων, οι λάμπες των οποίων καίγονται πολύ συχνά.
- Mercedes GLK (2008-2015): 2,6
Ό,τι δεν κατάφερε η GLE, το κάνει η μικρή της αδερφή. Η GLK βρίσκεται στην κορυφή πρακτικά χωρίς να κάνει «τσικ», καθώς το 90,5% των αυτοκινήτων δεν εμφανίζει το παραμικρό. Αυτό το 2,6 που εμφανίζεται δηλαδή, προέρχεται από το εναπομείναν 9,5%
Μεταχειρισμένα 4ετίας-5ετίας – Μέσος όρος κατηγορίας: 10,3
3. Honda CR-V (2012-2018): 5,9
Από μηχανικής πλευράς, το CR-V δεν απασχολεί τους κατόχους του. Η ποιότητα κατασκευής αντίθετα, σχετικά συχνά. Οι αναφορές δείχνουν τριγμούς στο εσωτερικό και γενικότερους θορύβους, οι οποίοι συνδυάζονται με την χαμηλή -για SUV- απόσταση από το έδαφος και τις φθορές που προκαλούνται εκτός δρόμου, κατεβάζοντας τον μέσο όρο του διαχρονικού Honda.
2. Opel Mokka (2012-Σήμερα): 5,6
Παρόμοιο σκηνικό με την GLE για το Mokka. Το 90,5% δεν έχει παράπονο. Το 9,5%, ωστόσο, αναφέρει «τσίμπημα» λαδιού και πρόβλημα στο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο προέρχεται από σφάλμα του εγκεφάλου και επιλύεται με μια αναβάθμιση λογισμικού.
- Audi Q5 (2008-2016): 5,0
Μεμονωμένα περιστατικά στην μετάδοση δεν αρκούν για να αμαυρώσουν την εικόνα του Q5, το οποίο στην συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων δεν εμφανίζει κανένα πρόβλημα.
Μεταχειρισμένα 6ετίας-7ετίας – Μέσος όρος κατηγορίας: 16,2
3. Mitsubishi ASX (2010-Σήμερα): 9,3
Δυσλειτουργίες στο φίλτρο μικροσωματιδίων, που αναμιγνύει καύσιμο με λάδι, και κάποια μικροζητήματα με τα φρένα περιόρισαν το ASX στην τρίτη θέση.
2. BMW X1 (2009-2015): 9,0
Η πρώτη γενιά του μικρότερου SUV της BMW απασχολεί τους ιδιοκτήτες της με θορύβους από την ηλιοροφή και μικροδιαρροές στην μετάδοση.
- Audi Q5 (2008-2016): 8,7
Ένα μοντέλο, δυο διαφορετικές πρωτιές. Το Q5 πρώτης γενιάς αποδεικνύεται τόσο αξιόπιστο, ώστε καταλαμβάνει την κορυφή τόσο στην 4ετία-5ετία, όσο και σε βάθος 7ετίας!
Μεταχειρισμένα 8ετίας-9ετίας – Μέσος όρος κατηγορίας: 22,2
3. Mercedes GLK (2008-2015): 15,7
Επανεμφάνιση και για την GLK, η οποία μετά από 8-9 χρόνια εμφανίζει διαρροές λαδιού. Ακόμα και έτσι, όμως, δεν παύει να είναι ένα πολύ αξιόπιστο αυτοκίνητο, καθώς το 70% των κατόχων δεν αναφέρουν προβλήματα. Αλλά σε σχέση με το 90,5% που βλέπουμε στην 2ετία-3ετία είναι μικρότερο, οπότε και το SUV της Mercedes εδώ μένει στην τελευταία θέση του βάθρου.
2. Audi Q5 (2008-2016): 14,8
Κάποιες διαρροές ψυκτικού και μικροπροβλήματα με την κρεμαγέρα, αποτρέπουν το Q5 από το «χατ-τρικ», αφήνοντάς το μια ανάσα από την 3η σερί κορυφή.
- BMW X1 (2009-2015): 11,9
Την οποία καταλαμβάνει η X1, η οποία εμφανίζει τις ίδιες βλάβες με την προηγούμενη κατηγορία (ηλιοροφή και μικροδιαρροές). Από την στιγμή που του Q5 είναι κατά τι σοβαρότερες, η εκπρόσωπος της BMW ανεβαίνει στην πρώτη θέση.
Μεταχειρισμένα 10ετίας-11ετίας – Μέσος όρος κατηγορίας: 28,0
3. Suzuki SX4 (2006-2015): 23,7
Ερχόμαστε στις πιο παλιές και οικονομικές επιλογές της αγοράς μεταχειρισμένων SUV, αλλά ουδόλως προβληματικές. Το SX4 για παράδειγμα, ταλαιπωρείται μόνο από κάποια περιστατικά βλαβών στην τουρμπίνα του ντίζελ DDiS. Κατά τα άλλα, μηδέν εις το πηλίκο των προβλημάτων.
2. Toyota RAV4 (2006-2013): 22,8
Ακόμα καλύτερα τα πηγαίνει το RAV4, το οποίο ταλαιπωρεί τους ιδιοκτήτες του με την υψηλή τιμή των ανταλλακτικών, σε ενδεχόμενο βλάβης. Λίγες αναφορές για την ανάρτηση και την εξάτμιση.
- Volkswagen Tiguan (2007-2016): 21,6
To πρώτο Tiguan είναι και η αντίστοιχη πρόταση των Γερμανών για αγορά μεταχειρισμένου 10ετίας και άνω. Το μοντέλο που άνοιξε την όρεξη της VW για SUV εμφανίζει το μικρότερο ποσοστό βλαβών, έχοντας μόνο εύκολα επιλύσιμα ζητήματα με τα ηλεκτρικά. Σε λίγες περιπτώσεις, αναφέρονται σημάδια διάβρωσης στο αμάξωμα.