Ζούμε στην Ελλάδα και όπως είναι λογικό ο κλιματισμός του αυτοκινήτου δουλεύει υπερωρίες, ειδικά τώρα που είναι καλοκαίρι και ο υδράργυρος ανεβαίνει. Ακόμη όμως και την άνοιξη ή και το φθινόπωρο στη χώρα μας υπάρχουν ζεστές ημέρες. Ειδικά όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στον ήλιο, εύκολα και γρήγορα η καμπίνα ξεπερνά τους 40 βαθμούς (δείτε σε πόση ώρα η καμπίνα γίνεται φούρνος). Θερμοκρασία που καθιστά επιτακτική την ανάγκη του συστήματος κλιματισμού.
Εξάλλου έχει αποδειχτεί πως η σωστή θερμοκρασία της καμπίνας, δεν είναι μόνο θέμα άνεσης αλλά και ασφάλειας. Η ζέστη επηρεάζει τον οδηγό και συγκεκριμένα μειώνει σημαντικά το χρόνο αντίδρασής του σε σχέση με μία καμπίνα, η θερμοκρασία της οποίας είναι για παράδειγμα στους 25 βαθμούς Κελσίου.
Καλό θα είναι λοιπόν να γνωρίζουμε να χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό στο αυτοκίνητό μας και να μην το κάνουμε λάθος. Ας δούμε λοιπόν τα λάθη που κάνουμε οι περισσότεροι και ας μην τα επαναλάβουμε, μέσα από τις συμβουλές του μηχανικού του SEAT Technical Centre, Angel Suarez.
• Λάθος 1ο: Ανοίγουμε σε φουλ ένταση τον κλιματισμό αμέσως
Το καλοκαίρι η καμπίνα ενός αυτοκινήτου που έχει σταθμεύσει για ώρα στον ήλιο μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 60 βαθμούς Κελσίου. Μία θερμοκρασία που μπορεί να πέσει στους 25 βαθμούς, μέσα σε περίπου μισή ώρα. Για να γίνει αυτό πρέπει να ανοίξουμε τις πόρτες και να κατεβάσουμε τα παράθυρα για ένα λεπτό πριν ανοίξουμε τον κλιματισμό. Μόλις ο καυτός αέρας φύγει από την καμπίνα μπορούμε να εισέλθουμε στο αυτοκίνητο και να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό, αφού κλείσουμε πόρτες και παράθυρα.
• Λάθος 2ο: Ενεργοποιούμε την ανακύκλωση διαρκώς
Ακόμη ένα λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι, είναι να έχουμε διαρκώς την ανακύκλωση ενεργοποιημένη. Καλό είναι να έχουμε την ανακύκλωση στο αυτόματο, αν έχει αυτή τη δυνατότητα ο κλιματισμός του αυτοκινήτου μας. Αν όχι, ανά τακτά χρονικά διαστήματα να την ενεργοποιούμε/απενεργοποιούμε.
• Λάθος 3ο: Κατευθύνουμε τον αέρα προς τους επιβάτες:
Πολλές φορές θα ακούσουμε κάποιον επιβάτη, ειδικά στο πίσω κάθισμα να παραπονιέται πως ζεσταίνεται ή/και τον συνοδηγό να γκρινιάζει πως τον χτυπάει κρύος αέρας και κρυώνει. Αυτό είναι αποτέλεσμα κακής ρύθμισης των αεραγωγών. Δεν στοχεύουμε λοιπόν τον αέρα προς τους επιβάτες αλλά τον κατευθύνουμε μέσω των αεραγωγών ψηλά και προς τα παράθυρα. Με αυτό τον τρόπο ο αέρας κατευθύνεται όσο πιο ομοιόμορφα γίνεται στην καμπίνα, ενώ λειτουργεί και σαν μια ασπίδα που προστατεύει από την ζέστη που εισβάλει από τις γυάλινες επιφάνειες.
• Λάθος 4ο: Δεν συντηρούμε σωστά το σύστημα κλιματισμού:
Όπως το λάδι του κινητήρα μας, τα ελαστικά ή το υγρό των φρένων, έτσι και το σύστημα κλιματισμού χρειάζεται συντήρηση για να αποδίδει πάντοτε στο μέγιστο. Καλό είναι λοιπόν να αλλάζεται το σχετικό φίλτρο κάθε 15.000 με 20.000 χλμ. και να τηρείται το πρόγραμμα συντήρησης που προτείνει ο κατασκευαστής για τον κλιματισμό.