Το Ελληνικό Κοινοβούλιο αποφάσισε να αναθεωρήσει ένα απαρχαιώμενο νομοσχέδιο του 1951, ψηφίζοντας τον νέο Ποινικό Κώδικα και προβαίνοντας στη ριζική αναδιάρθρωση του συστήματος των ποινών, καταργώντας αναχρονιστικές διατάξεις -όπως τα πταίσματα-, και εξορθολογίζοντας μεταξύ άλλων τα οικονομικά εγκλήματα. Στα δικά μας, οι ποινές για τροχαίες παραβάσεις γίνονται βαρύτερες, με έμφαση στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Συγκεκριμένα, ο νέος Ποινικός Κώδικας προβλέπει ποινές που φτάνουν την φυλάκιση έως 3 χρόνια για τις παραβάσεις της οδήγησης υπό την επήρεια ουσιών (αλκοόλ και ναρκωτικών), της κίνησης στο αντίθετο ρεύμα σε εθνικό ή περιφερειακό οδικό δίκτυο, της οδήγησης σε πεζοδρόμια ή πλατείες, της υπερφόρτωσης οχήματος πάνω από το επιτρεπόμενο όριο (κυρίως τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων αφορά) και της κυκλοφορίας τεχνικά ακατάλληλου οχήματος (κοινώς «κομμένου» ή μη περασμένου από ΚΤΕΟ).
Σε περιπτώσεις που από την αντικανονική οδήγηση προκλήθηκε φθορά ξένης περιουσίας και αναλόγως της παράβασης, η ποινή είναι διοικητικό πρόστιμο. Αν δηλαδή κάποιος απλά οδηγεί σε πεζόδρομο (καλή ώρα όπως συμβαίνει σε πολλά μέρη στο κέντρο της Αθήνας), τιμωρείται με χρηματική ποινή. Αν χτυπήσει τζαμαρία μαγαζιού, ας πούμε, επιβάλλεται βαρύτερο πρόστιμο (και φυσικά αποκατάσταση της ζημιάς). Αν χτυπήσει άνθρωπο ενόσω το κάνει, και αναλόγως τις σωματικές βλάβες που προκαλέσει, πηγαίνει φυλακή.
Το ίδιο ισχύει για κάθε περιστατικό πρόκλησης σωματικής βλάβης, με τις βαρύτερες μορφές να επισύρουν κάθειρξη μέχρι 10 έτη. Σε περίπτωση που ο παραβάτης οδηγός προκαλέσει πολλαπλή ανθρωποκτονία -όπως η γυναίκα που «θέρισε» τους άτυχους ποδηλάτες στην Εύβοια- το δικαστήριο μπορεί να επιβάλλει μέχρι την ανώτατη δυνατή ποινή, ήτοι ισόβια κάθειρξη!
Ο νέος Ποινικός Κώδικας τίθεται σε εφαρμογή από 1ης Ιουλίου.