Οι απανταχού οδικοί ταραξίες φαίνεται πως θα βρουν τον δάσκαλό τους από την τεχνολογία, καθώς εξελίσσεται κύκλωμα παρακολούθηση με κάμερες που θα ελέγχουν την στάθμη θορύβου των εξατμίσεων.
Η καινοτομία/απάντηση στις προσευχές φιλήσυχων κατοίκων προέρχεται από τους ειδήμονες του είδους. Οι Άγγλοι έχουν το ευρύτερο δίκτυο παρακολούθησης κυκλοφορίας παγκοσμίως, με το Λονδίνο να κατέχει τα πρωτεία στον αριθμό καμερών που διαθέτει (πάνω από 500.000). Λογική συνέχεια να προχωρήσουν στο επόμενο επίπεδο, ελέγχοντας πλέον και την στάθμη θορύβου των εξατμίσεων!
Αν και όλα τα νέα μοντέλα που διατίθενται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιορίζονται στα 74 db (από το 2016, βάσει νομοθετικού διατάγματος και μέχρι ορισμένη ταχύτητα), τα aftermarket συστήματα εξαγωγής εξυπακούεται ότι δεν είναι απαραίτητο να συμμορφώνονται με τις νόρμες. Οπότε προκύπτει το γνώριμο φαινόμενο της βαβούρα, χώρια τις εσκεμμένα δυσλειτουργικές (βλέπε τρύπιες) εξατμίσεις που μόνο σκοπό έχουν την παραγωγή άσκοπων και άκρως ενοχλητικών ντεσιμπέλ. Σε όλα τα ανωτέρω οι Βρετανοί αποφάσισαν να βάλουν τέλος, με την αγαπημένη τους τακτική.
Οι νέες κάμερες θα συνδυάζουν τα δεδομένα από το οπτικό και ηχητικό υλικό που θα καταγράφουν, αποφασίζοντας αν ένα όχημα είναι φασαριόζικο ή όχι. Για παράδειγμα, αν στο κέντρο του Λονδίνου εντοπίσουν ένα αυτοκίνητο που στο ρελαντί παράγει περισσότερα των 74 db, ο ιδιοκτήτης του θα δέχεται την ανάλογη κλίση στο σπίτι.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών της Μ. Βρετανίας, Chris Grayling, η ηχορύπανση εκτός από την μείωση του βιοτικού επιπέδου, επιφέρει σημαντικές δυσχέρειες στην εύρυθμη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού.
Το νέο μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά στην αρχή και, εφόσον διαπιστωθεί επιτυχία, θα ενταχθεί στο πλάνο δράσης των εποπτικών αρχών.