Τα χαρακτηριστικά του επαναστατικού Skyactiv-X μοτέρ της Mazda


Η 4η γενιά του Mazda3 έκανε πρεμιέρα πριν μερικούς μήνες, έχοντας για πρωταγωνιστές την άκρατα δυναμική εμφάνιση και τον επαναστατικό 2λιτρο βενζινοκινητήρα Skyactiv-X των 180 ίππων. Τότε οι Ιάπωνες δεν ανακοίνωναν τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά ακόμα και να το έκαναν, θα ήταν καθαρά ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος για εμάς. Σήμερα, όμως, η επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα καθιστά τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα επουσιώδες case study!

To σύνολο των 1.998 κ.εκ. χρησιμοποιεί την τεχνολογία SCCI (Spark Controlled Compression Ignition), με την οποία τα χαρακτηριστικά της καύσης παραμετροποιούνται μέσω της ανάφλεξης. Η περιεκτικότητα του μίγματος μπορεί να κυμανθεί από το τυπικό 14,7:1 μέχρι το εξαιρετικά φτωχό 29,4:1, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου και τις επιδόσεις. Ο Skyactiv-X αποδίδει 180 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 224 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., συνδυαζόμενος με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. και τις τιμές μέσης κατανάλωσης να ξεκινάνε από τα 4.4 λίτρα/100 χλμ. και να φτάνουν μέχρι τα 9.3 λίτρα/100 χλμ. Τα νούμερα που ανακοινώνει η Mazda εξαρτώνται από την έκδοση, τον τύπο αμαξώματος, την διάσταση των τροχών, την μετάδοση αλλά και τον τρόπο μέτρησης, καθώς στα τεχνικά χαρακτηριστικά συμπεριλαμβάνονται αμφότεροι οι κύκλοι NEDC και WLTP.

Το νέο 3 διατίθεται τόσο ως χάτσμπακ, όσο και ως σεντάν, ενώ οι επιλογές στην κίνηση περιλαμβάνουν πέρα από τον εμπρός άξονα και τετρακίνηση, με το σύστημα i-Activ. Από πλευράς κιβωτίων, συναντάμε δυο 6τάχυτα: ένα παραδοσιακό χειροκίνητο και ένα αυτόματο.

Εμείς θα αναφέρουμε τις μετρήσεις WLTP, οι οποίες ούτως ή άλλως θα αντικαταστήσουν τις αντίστοιχες NEDC. Βάσει αυτών, λοιπόν, το 5θυρο χειροκίνητο με ζάντες 16 ιντσών καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 125 γρ.CO2/χλμ. Η τετρακίνηση ανεβάζει τα νούμερα στα 6 λίτρα και 137 γρ., το αυτόματο κιβώτιο φτάνει τα 6,2 και 140 γρ. ενώ ο συνδυασμός τους γράφει 6,6 λίτρα/100 χλμ. και 149 γρ.CO2/χλμ. 

Οι αντίστοιχες τιμές για το σεντάν είναι ελαφρώς χαμηλότερες, με το χειροκίνητο να απαιτεί 5,4 λίτρα/100 χλμ. και 122 γρ.CO2/χλμ. και το αντίστοιχο αυτόματο στα 6 λίτρα/100 χλμ., μαζί με 136 γρ.CO2/χλμ. (η τετρακίνηση είναι αποκλειστικό προνόμιο του χάτσμπακ).


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ