Οι δυο εταιρείες αποφάσισαν να συνεργαστούν για να εξελίξουν μαζί ακόμα περισσότερο την ηλεκτρική τεχνολογία. Στόχος τους να μειωθούν τα κόστη έρευνας κι ανάπτυξης, ώστε οι νέες τεχνολογίες να περάσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα στην παραγωγή.
Οι δυο κολοσσιαίες εταιρείες θα εξελίξουν μαζί τις νέες ηλεκτρικές μονάδες ισχύος και μετάδοσης, μιας και καθότι η ηλεκτρική τεχνολογία είναι στα σπάργανα ακόμα, οι επενδύσεις για την εξέλιξη της είναι αρκετά δαπανηρές.
H Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει για να μειωθούν τρομερά οι εκπομπές καυσαερίων, πίεση που περνάει στις κατασκευάστριες εταιρείες οι οποίες πρέπει να φέρουν στην αγορά το συντομότερο δυνατό ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών ρύπων. Αλλά η κατασκευή τους κοστίζει, με αποτέλεσμα να μειώνεται εξαιρετικά το περιθώριο κέρδους τους, εξ ου και αυτές οι συνέργειες! Για την νέα συνεργασία έκανε δηλώσεις ο κ. Klaus Froehlich, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW, ο οποίος ανέφερε: «Μαζί, έχουμε την ευκαιρία να ανταποκριθούμε αποτελεσματικότερα στις ανάγκες των πελατών, μειώνοντας τον χρόνο ανάπτυξης και φέρνοντας τα οχήματα και τις σύγχρονες τεχνολογίες πιο γρήγορα στην αγορά». Κοινό όραμα, το οποίο επιβεβαίωσε με δηλώσεις του κι ο Nick Rogers, ο διευθυντής μηχανολογίας της Jaguar Land Rover.
Η κοινή ομάδα εξέλιξης θα έχει έδρα το Μόναχο, με σκοπό να κατασκευάσει τις νέες μονάδες «Gen 5», αλλά δεν θα δημιουργηθεί κοινή μονάδα παραγωγής, με τον κάθε κατασκευαστή να παράγει στις δικές του εγκαταστάσεις τα νέα μοτέρ και τα όποια μηχανικά μέρη θα εξελίσσονται από κοινού. Καμία από τις δυο εταιρείες δεν έδωσε ένα ακριβές χρονοδιάγραμμα για το πότε να περιμένουμε τους νέους κινητήρες, αλλά φημολογείται ότι θα μας έρθουν εντός της επόμενης 4ετίας. Άλλωστε στόχος της BMW είναι μέχρι το 2025 να προσφέρει στο αγοραστικό της κοινό 12 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.