Οι νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που θα ισχύσουν στο άμεσο μέλλον -το 2020 ο μέσος όρος εκπομπής CO2 για τη γκάμα κάθε κατασκευαστή θα πρέπει να είναι 95 gr/km (από 120,5 που ήταν πέρυσι σύμφωνα με στοιχεία της Jato)- θα αναγκάσουν τους κατασκευαστές να προσθέσουν σε κάθε μοντέλο τους τεχνολογία αρκετών χιλιάδων ευρώ. Το θέμα είναι ότι σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο που κοστίζει αρκετά μια τέτοια προσθήκη τεχνολογίας με την αύξηση τιμής που αυτή συνεπάγεται δεν αλλάζει στην ουσία τα δεδομένα μιας και υπάρχουν τα ανάλογα περιθώρια.
Εκεί που δεν υπάρχουν τα περιθώρια είναι στα μικρά και κατά συνέπεια φτηνά μοντέλα, κάτι που αναγκάζει τους κατασκευαστές είτε να περιορίζουν τις εκδόσεις τους είτε να τα κόβουν τελείως από τη γκάμα τους. Αυτό έκανε η Opel με τα Karl και Adam, ενώ οι άλλες δύο εταιρείες του ομίλου PSA, η Peugeot και η Citroen θεωρούν πως πολύ δύσκολα θα επιβιώσουν τα 108 και C1 στο μέλλον. Αντίστοιχα η Ford θα σταματήσει την εισαγωγή του Ka στη Ευρώπη, η Mercedes έστειλε τη Smart στην Κίνα, ενώ στον όμιλο Volkswagen πιστεύουν και αυτό δείχνουν και οι κινήσεις τους πως η τριπλέτα των Up!, Citigo και Mii δεν θα είναι διαθέσιμη στο μέλλον με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι πιο απαισιόδοξοι θεωρούν πως τα νέα δεδομένα δεν θα επηρεάσουν μόνο την κατηγορία των mini αλλά και την αμέσως επόμενη των super mini που αναμένεται να συρρικνωθεί σημαντικά. Τόσο σε πλήθος μοντέλων όσο και σε αριθμό εκδόσεων, μιας και όπως λένε όλοι ανεξαιρέτως οι ειδικοί όσο πιο μικρό το αυτοκίνητο τόσο πιο δύσκολη η επίτευξη των στόχων εκπομπής ρύπων.
Η λύση και εδώ είναι ο εξηλεκτρισμός αλλά το πρόβλημα δεν αλλάζει και είναι και πάλι το κόστος, ενώ ταυτόχρονα ο υποψήφιος αγοραστής δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει πολλά για ένα μικρό αυτοκίνητο. Μιλώντας πρακτικά σιγά σιγά θα πρέπει να αρχίσουμε να ξεχνάμε τα αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ… Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ηλεκτρικά mini που υπολογίζεται πως θα κοστίζουν περίπου το διπλάσιο.