VW Group: Πρόβλημα τροφοδοσίας με μπαταρίες;


Το πρόβλημα με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ότι οι κατασκευαστές δεν μπορούν πλέον να ικανοποιηθούν φτιάχνοντας «απλώς» αυτοκίνητα. Πρέπει επίσης να σκεφτούν το δίκτυο φόρτισης (κάτι που κάνει η Tesla, αλλά και οι γερμανικές φίρμες με το Ionity) και να εξασφαλίσουν επαρκή παροχή μπαταριών για την παραγωγή μεγάλου όγκου ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Και για το τελευταίο δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να στραφούν στην Ανατολή, στην Ασία, όπου βρίσκονται και οι κύριοι προμηθευτές. Η κορεατική βιομηχανία Samsung SDI είναι ένας από αυτούς και οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν για την αρχική ετήσια προμήθεια μπαταριών συνολικής ενεργειακής πυκνότητας 20GWh προς τον Όμιλο Volkswagen. Μπαταρίες αρκετές για να εφοδιάσουν περίπου 100.000 Audi e-tron ή 200.000 Volkswagen ID.3. Το πρακτορείο Bloomberg ανακοινώνει ότι οι ίδιες διαπραγματεύσεις οδήγησαν τελικά στη σύναψη σύμβασης για τη προμήθεια μπαταριών συνολικής ενεργειακής πυκνότητας 5GWh. Νούμερο κατά 75% μικρότερο απ’ ό,τι η Volkswagen αρχικά επιθυμούσε.

Γιατί όμως η Samsung SDI να αποφασίσει να υποβαθμίσει μια τέτοια κερδοφόρα συμφωνία όταν υπάρχει απέναντι ο κινεζικός ανταγωνισμός με την CATL; Η Samsung SDI, όπως και άλλες εταιρείες του κλάδου, βρίσκεται σε ισχυρή θέση, όπως και άλλοι γίγαντες της βιομηχανίας της μπαταρίας. Θα μπορούσε λοιπόν -γιατί όχι;- να αντέξει οικονομικά να επιλέξει να ευνοήσει τους τοπικούς κατασκευαστές, όπως η Kia ή Hyundai.

Η μπαταρία θα αποτελέσει στο μέλλον, αν δεν αποτελεί ήδη, ένα από τα διακυβεύματα του πολέμου μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο Όμιλος Volkswagen θα χρειαστεί περίπου 300GWh μπαταριών σε δέκα χρόνια για να διασφαλίσει τον προγραμματιζόμενο όγκο οχημάτων.

ΠΗΓΗ

 


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ