Τι είναι αυτό που κάνει έναν CEO σπουδαίο; Αντίθετα με ότι πιστεύει ο περισσότερος κόσμος, ένας τίτλος δεν είναι το στοιχείο εκείνο που θα κάνει κάποιον να ξεχωρίσει. Η ηγεσία δεν πηγάζει από την εξουσία ή την επίδειξη δύναμης. Αν και αυτοί οι δύο παράγοντες αποτελούν μέρος του συνολικού ρόλου. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται έξι προσόντα, τα οποία θα πρέπει να διαθέτουν τα ανώτερα στελέχη προκειμένου να κερδίσουν επάξια και ουσιαστικά τον τίτλο του ηγέτη:
Στρατηγικό όραμα: Αυτό που κάνει τους ηγέτες να ξεχωρίσουν είναι η ικανότητά τους να μετατρέψουν το στρατηγικό τους όραμα σε στόχους. Οι ηγέτες με στρατηγικό όραμα είναι επίσης «πηγή» έμπνευσης. Ενώ λαμβάνουν αποφάσεις και εκτελούν στρατηγικά σχέδια, δημιουργούν επίσης ενθουσιασμό και ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους τους.
Έφεση στην επικοινωνία: Η εξαιρετική επικοινωνία και οι ηγετικές ικανότητες πηγαίνουν χέρι-χέρι. Για να είναι κάποιος αποτελεσματικός ηγέτης, πρέπει να είναι σε θέση να επικοινωνεί με σαφήνεια, να εκφράζει τις ιδέες του με κατανοητό τρόπο και να μπορεί να μοιράζετε τις ίδιες πληροφορίες με διαφορετικά ακροατήρια.
Διάθεση να μοιραστούν εργασίες με την ομάδα τους: Ενώ ένα υγιές «εγώ» είναι θετικό στοιχείο, οι μεγάλοι ηγέτες καταλαβαίνουν και αποδέχονται πλήρως ότι δεν έχουν τα προσόντα, τις δεξιότητες ή το χρόνο να προΐστανται κάθε ρόλου σε ένα project. Αντ ‘αυτού, επιλέγουν να αναθέσουν ρόλους και καθήκοντα στις ομάδες τους ανάλογα με τις ικανότητες του κάθε εργαζομένου.
Θα πρέπει να δίνουν το καλό παράδειγμα: Υπάρχει ένα παλιό ρητό που λέει «Γίνε η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο». Οι αυθεντικοί ηγέτες ενσωματώνουν αυτή τη φιλοσοφία στο χώρο εργασίας αντανακλώντας και ενσωματώνοντας τις συμπεριφορές που θέλουν να δουν στους υπαλλήλους τους.
Να δέχονται ευχαρίστως συμβουλές: Ένα από τα πιο σημαντικά προσόντα ηγεσίας είναι η ικανότητα που έχει κάποιος να παραδεχτεί ότι δεν γνωρίζει τα πάντα.
Να φροντίζουν να εντοπίσουν και να κρατούν στην επιχείρηση τα ταλαντούχα άτομα: Οι μεγάλοι ηγέτες κατανοούν το πραγματικό κόστος της πρόσληψης νέων υπαλλήλων. Εξασφαλίζουν ότι το προσωπικό τους είναι ικανοποιημένο και ασχολείται με το έργο που κάνει. Αυτό είναι κάτι που αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. Και καταλαβαίνουν ότι αν κάνουν μία … κακή πρόσληψη και τελικά απολύσουν τον συγκεκριμένο υπάλληλο μετά από 2,5 χρόνια, θα χάσουν 10 φορές το κόστος του μισθού του, εξαιρουμένων των εξόδων πρόσληψης!