Το εγχείρημα προωθείται για την αντιμετώπιση της κινεζικής ναυτικής επέκτασης, αφού ολοένα και περισσότερο τα κινεζικά πλοία και υποβρύχια διασχίζουν την περιοχή της Οκινάβα και των Μιγιάκο για να κατευθυνθούν στον Δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό. Όμως το έργο δεν βρίσκει σύμφωνο το σύνολο των Ιαπώνων αξιωματούχων. Ένας λόγος είναι πως το σύνταγμα της χώρας θέτει περιορισμούς στην χρήση μαχητικών αεροσκαφών, που επιχειρώντας από τα πλοία, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε επιθετικές αποστολές σε άλλα κράτη.
Αλλά με βάση τους «Japan Times» υπάρχουν και επιχειρησιακοί λόγοι. Το Ιαπωνικό Ναυτικό έχει πραγματικά ανάγκη αεροπλανοφόρα ή θα αποτελούν αποκλειστικά πλοία προβολής σημαίας; Για την αποτελεσματική αξιοποίηση των Izumo ως αεροπλανοφόρα η Ιαπωνία οφείλει να έχει τρία ή και τέσσερα πλοία, ώστε να υπάρχει πάντα ένα Izumo σε επιχειρήσεις. Ωστόσο το Ιαπωνικό Ναυτικό διατηρεί σε υπηρεσία μόνο δύο, δίχως κάποια πρόθεση απόκτησης έστω ενός τρίτου πλοίου.
Κάθε μετασκευασμένο Izumo θα μπορεί να φέρει 10 μαχητικά αεροσκάφη F-35B, αριθμό που ο απόστρατος αντιναύαρχος Toshiyuki Ito κρίνει απελπιστικά μικρό. Η Ιαπωνία πρόκειται να αποκτήσει 42 F-35B.
Η Ιαπωνία εξετάζει την περίπτωση μετατροπής των «αντιτορπιλικών» ελικοπτέρων κλάσης Izumo σε μικρά αεροπλανοφόρα για τη μεταφορά μαχητικών F-35B, αλλά δεν είναι όλοι οι Ιάπωνες υπέρμαχοι της συγκεκριμένης επιλογής.