Απαλλάσσουν από διόδια πάνω από 35.000 κατοίκους σε δήμο Ωρωπού και Βαρνάβα


Σε προεκλογικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η κυβερνητική πολιτική ελάχιστες μέρες πριν τις κάλπες. Μετά την χορήγηση της 13ης σύνταξης και την μείωση των φόρων χθες σε εκδήλωση στο Καπανδρίτη ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης ανακοίνωσε την αναστολή της πληρωμής διοδίων για τους κατοίκους του δήμου Ωρωπού και της κοινότητας Βαρνάβα από την προσεχή Πέμπτη 23 Μαϊου.

Η απαλλαγή από τα διόδια που αποτελεί διαχρονικό αίτημα του δήμου Ωρωπού θα έχει ισχύ έως τα τέλη του 2022, οπότε αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία από το υπουργείο Υποδομών, τα αναλογικά διόδια (χρέωση με βάση την διανυόμενη απόσταση). Όπως ανέφερε χθες ο κ. Σπίρτζης, τις δωρεάν διελεύσεις θα δικαιούνται όλοι οι κάτοχοι του ειδικού προγράμματος διελεύσεων «Fast Pass Oropos” το οποίο αφορά αποκλειστικά τους μόνιμους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού που διαθέτουν IX και μέχρι σήμερα παρείχε την τιμή του διοδίου από το σταθμό των Αφιδνών στην τιμή των 2,10 ευρώ από 3.30 ευρώ που είναι η συμβατική τιμή. Από την Πέμπτη οι διελεύσεις θα έχουν ελευθέρας.

«Εμείς συνεχίζουμε και ας μας κατηγορήσουν για ό,τι θέλουν, μετά την τελευταία διαπραγμάτευση που έγινε και την εκκίνηση των εργασιών στον Ε-65 που ήταν ένας δρόμος ανέκδοτο – το μεσαίο τμήμα μόνο- ξεκίνησαν οι εργασίες για το νότιο τμήμα και η διαπραγμάτευση για το βόρειο, πετύχαμε κάτι πρόσθετο για την περιοχή. Από τις 23 του μηνός, μέχρι να ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, δηλαδή μέχρι το Δεκέμβριο του ’21, συν ένα χρόνο που δεν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το ’22 στην περιοχή, οι κάτοικοι του Δήμου Ωρωπού να διέρχονται δωρεάν από τα διόδια», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών.

Όπως αναφέρουν μέλη από την Συντονιστική Επιτροπή Φορέων και Κατοίκων της ΒΑ Αττικής, ο κ. Σπίρτζης υποσχέθηκε ότι θα φέρει το επόμενο διάστημα νέα ρύθμιση για τα επαγγελματικά οχήματα που εξυπηρετούν τοπικές μετακινήσεις.

Δεν διευκρινίστηκε όμως με ποιον τρόπο θα καλυφθούν τα χαμένα έσοδα για την εταιρεία Παραχώρησης της Νέας Οδού αν και θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα τα επωμιστεί ο κρατικός προϋπολογισμός. Υπενθυμίζεται ότι τα διόδια των Αφιδνών αποτελούν ένα σταθμό χρυσωρυχείο με μεγάλο αριθμό διελεύσεων (περί τις 40.000 ημερησίως) ενώ στο δήμο Ωρωπού υπάρχουν και άλλοι επτά σημαντικοί πλευρικοί σταθμοί που εξυπηρετούν τις τοπικές μετακινήσεις.

Θυμίζουμε ότι περίπου 15 εκ. ευρώ ετησίως συνεχίζει να καταβάλλει το δημόσιο για την μη λειτουργία των πλευρικών σταθμών σε Άγιο Στέφανο και Καπανδρίτη που ανήκουν στον ίδιο παραχωρησιούχο.

Μετά την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων το 2013 καταργήθηκε η εγκατάσταση διοδίων σε Λυκόβρυση και Καλυφτάκη που προβλεπόταν από τον ίδιο σχεδιασμό. Αν και τα διόδια σε Άγιο Στέφανο και Καπανδρίτη πέρασαν από σαράντα κύματα αφού εκκρεμούσε επί μήνες η έγκριση περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείου Περιβάλλοντος, που τελικά δόθηκε προ διετίας εντούτοις η λειτουργία τους συνεχώς αναβάλλεται.

Συνολικά ο δήμος Ωρωπού και η κοινότητα Βαρνάβα διαθέτουν με βάση την τελευταία απογραφή του 2011 περί τους 35.000-40.000 κατοίκους και η κοινότητα Βαρνάβα περί τις 2.000 χωρίς όμως να είναι σαφές πόσοι από αυτούς διαθέτουν ΙΧ. Aκόμη όμως και οι μισοί να είναι γίνεται φανερό ότι δημιουργούν σημαντικές απώλειες για την εταιρεία παραχώρησης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ισχύς του μέτρου θα ξεκινήσει την προσεχή Πέμπτη καθώς στόχος είναι να υπάρξει ο κατάλληλος χρόνος προετοιμασίας και για τους κατοίκους του Βαρνάβα του δήμου Μαραθώνα. Οι οδηγοί θα προσκομίσουν στοιχεία της μόνιμης διαμονής τους στην περιοχή για να προμηθευτούν την ειδική άδεια που θα τους απαλλάξει για 4 χρόνια από τα διόδια.

Της Μαριάννας Τζάννε

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ