Οι πολλές εκδόσεις κάνουν τη διαδικασία της παραγωγής πολύπλοκη και κατά συνέπεια και πιο ακριβή.
Του Γιάννη Σκουφή
Πριν από όχι και πολύ καιρό η τάση ήταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να καλύπτουν κάθε πιθανή αλλά και απίθανη ανάγκη με μοντέλα καθώς και να έχουν πάρα πολλές επιλογές σε ότι αφορά χρώματα αμαξώματος, εσωτερικό διάκοσμο και εξοπλισμό στο όνομα της εξατομίκευσης.
Όλα αυτά είναι ωραία αλλά και ακριβά και έτσι πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές κόβουν τα μοντέλα τους που δεν είναι εμπορικά επιτυχημένα. Η Honda δεν είχε προχωρήσει σε μια τέτοια επέκταση της γκάμας της, αλλά προκειμένου να μπορέσει και αυτή να κάνει οικονομία ώστε να επενδύσει στην ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, θα περιορίσει τις πιθανές εκδόσεις τους, που όπως είπαμε προκύπτουν κυρίως από συνδυασμούς χρωμάτων και διάκοσμου, κατά τα 2/3.
Παράλληλα το 2020 έχει προγραμματίσει την παρουσίαση ενός καινούργιου παγκόσμιου πλαισίου, με τα μοντέλα που θα το χρησιμοποιούν να έχουν πάνω από 70% κοινά στοιχεία. Πρακτικά θα διαφοροποιούνται οπτικά και στον εσωτερικό τους διάκοσμο και ότι δεν θα φαίνεται θα είναι κοινό.
Με τον τρόπο αυτό οι εργατώρες που θα χρειάζονται για την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου θα περιοριστούν έως το 2025 κατά 30% και οι πλεονάζουσες θα αφιερωθούν και πάλι στις νέες τεχνολογίες. Την αυτόνομη κίνηση και την ηλεκτροκίνηση δηλαδή.