Έτσι απλά… καταργήθηκαν (και) τα Λατινικά…


Και έτσι απλά…χωρίς συλλαλητήρια, χωρίς απεργίες, χωρίς καταλήψεις σχολείων και δρόμων, ή με συλλαλητήρια που δεν έμαθε κανείς, ή δεν προεβλήθησαν αρκούντως από τα…«μεγάλα»…ΜΜΕ, ή δεν ασχολήθηκε περαιτέρω κανείς…καταργήθηκαν και τα Λατινικά!!!

Μετά την Αντιγόνη και τον Περικλή, μετά τα απαρέμφατα, τις μετοχές και το πολυτονικό, μετά την Ιστορία (που εδώ και δεκαετίες διδάσκεται πλημμελέστατα σαν παπαγαλία, χωρίς κριτική, συνδυαστική και αναλυτική σκέψη) και την Γεωγραφία (στα σχολειά μας δεν υπάρχουν χάρτες), ελληνική κυβέρνηση σβήνει από την εγκύκλιο ελληνική παιδεία και το «παιδί-καμάρι» της ελληνικής, τα Λατινικά…

Τι κι αν αντέδρασαν οι Φιλόλογοι…τι κι αν διαφωνούν τα πανεπιστημιακά τμήματα των Νομικών και Φιλοσοφικών Σχολών με επίσημες ανακοινώσεις τους εδώ και μήνες!!! Ο υπ.Παιδείας εισήγαγε πολυσέλιδο (μόνο η αιτιολογική έκθεση ήταν 184 σελίδες) νομοσχέδιο για μελέτη σε λίγες ώρες μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα(!..)και η Βουλή των Ελλήνων…ψήφισε χωρίς πλειοψηφία (147 κυβερνητικοί βουλευτές)…Χωρίς δημόσια διαβούλευση…Παραβιάζοντας την γνώμη της πλειοψηφίας και δη των ειδικών, δηλαδή των διδασκόντων καθηγητών και των Πανεπιστημιακών Σχολών, κατήργησε απλώς τα Λατινικά ως μάθημα εξεταζόμενο στις Πανελλήνιες και εισήγαγε την…Κοινωνιολογία, μάθημα δευτερεύον έως σήμερα, γενικώς παραμελημένο και με σαφές (όπως διδάσκεται) ιδεολογικό πρόσημο!!! Κατά τα λοιπά, σύμφωνα με το ανυπόγραφο και χωρίς ημερομηνία σημείωμα που μοιράστηκε στους μαθητές…«στόχος είναι η συγκρότηση ελεύθερων, δημοκρατικών και υπεύθυνων αυριανών πολιτών, αλλά και η ορθή προετοιμασία των αυριανών επιστημόνων, με τρόπο παιδαγωγικά ορθό, με εμβάθυνση στα διάφορα γνωστικά πεδία με ουσιαστική εμπλοκή εκπαιδευτικών και μαθητών μέσα στο σχολείο και όχι αποστήθιση, και με ακόμη μεγαλύτερη μείωση των κοινωνικών και γεωγραφικών ανισοτήτων που υπάρχουν σήμερα».

Συνήθης τρόπος να λες πολλά και βαρύγδουπα κάνοντας τα αντίθετα…Η «συγκρότηση ελευθέρων, δημοκρατικών και υπευθύνων πολιτών» πώς συμβαδίζει με την επιλογή του πλέον ανελεύθερου, αντιδημοκρατικού και ανεύθυνου τρόπου να φέρεις κατ’ αυτόν τον τρόπο αλλαγές στην Παιδεία;;; Η αποστροφή της αποστηθίσεως πώς συμβαδίζει με την εισαγωγή ακόμη ενός μαθήματος αποστηθίσεως; Αντίθετα η διδασκαλία των Λατινικών (όπως και των Αρχαίων Ελληνικών) οξύνει τον νου και ενισχύει την κριτική, αναλυτική και συνθετική ικανότητα των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα τους επιτρέπει την πρόσβαση στα κείμενα κλασσικής παιδείας (ιστορίας, λογοτεχνίας, ποιήσεως), στο «ρωμαϊκό Δίκαιο» (που στηρίχθηκε στα ελληνικά Δίκαια και αποτέλεσαν τα θεμέλια της νομικής επιστήμης), αλλά και την ευχερέστερη πρόσβαση στις λατινογενείς γλώσσες (γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά, κλπ. «παιδιά» της ελληνικής), που ομιλώνται από την πλειοψηφία του πλανήτη.

Η πολυσέλιδη αιτιολογική έκθεσις, ουδόλως αιτιολογεί την κατάργηση των Λατινικών, περιοριζομένη στην φράση: «Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών, ήτοι του 1ου Επιστημονικού Πεδίου, εξετάζονται στα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία και Κοινωνιολογία» (σελ.106 αιτιολογικής έκθεσης). Με αυτήν την ανατριχιαστικά λιτόψυχρη φράση…Χωρίς την παραμικρή αιτιολογία…

Έτσι καταργείται η Κλασσική Παιδεία! Αναιρείται το πνευματικό και επιστημονικό υπόβαθρο των Φιλοσοφικών και Νομικών Σχολών! Εξουδετερώνονται η Κριτική Σκέψη, η Φιλοσοφία, η Επιστήμη, τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, οι μόνες «ζωντανές γλώσσες», που γεννούν ορολογίες…
Εγώ ο ηλίθιος, αναμένω την άμεση αποκατάσταση της διασαλευθείσης ισορροπίας με αναβάθμιση των Κλασσικών Σπουδών προς όφελος του Ανθρώπου και του Πολιτισμού!

Γ. Λεκάκης, εφημ. “Κυριακάτικη Kontra News”, 5.5.2019

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ