Η σκοτεινή πλευρά της βιομηχανίας Μόδας αποκαλύπτεται!
Σύμφωνα με τους The Times, πολλοί οίκοι πολυτελών ειδών και ρούχων καίνε κάθε χρόνο χιλιάδες απούλητα προϊόντα τους προκειμένου να μην πέσουν στην “γκρίζα αγορά” ή να μην αγοραστούν από “το λάθος κοινό”.
Πριν σου πούμε περισσότερα, η γκρίζα αγορά αφορά μεν νόμιμη πώληση που όμως δεν έχει καθοριστεί από τον εκάστοτε οίκο. Είναι, κοινώς, τα δεκάδες καταστήματα που υπάρχουν ανά τον κόσμο και όπου μπορείς να βρεις designer κομμάτια πολύ πιο οικονομικά από την αρχική τους τιμή. Εκεί, αναμένεται να αγοραστούν από ανθρώπους με πολύ χαμηλότερο βιωτικό επίπεδο από το target group του οίκου και αυτό τους κάνει “λάθος”!
Η λύση βρέθηκε μέσα από το… αρχέγονο στοιχείο της φωτιάς με αποτέλεσμα ο οίκος Burberry (μεταξύ άλλων) να καίει προϊόντα αξίας 31.000.000 ευρώ κάθε χρόνο.
Αυτό το ποσό, αντιστοιχεί στο 50% των προϊόντων που παράγονται μέσα σε αυτόν τον ένα χρόνο! Σύμφωνα με τα νούμερα που αποκάλυψαν οι Times, αυτό συμβαίνει τουλάχιστον 5 χρόνια τώρα ανεβάζοντας την αξία των καμμένων προϊόντων σε 150.000.000 ευρώ!
Η απάντηση του οίκου ήταν πως συνεργάζονται με ειδικούς αποτεφρωτές για αυτή τη δουλειά ενώ συλλέγουν την ενέργεια που προκαλείται από την καύση και την διοχετεύουν σε άλλους σκοπούς. Κάπως φτηνή δικαιολογία για οποιονδήποτε γνωρίζει την τεράστια οικολογική τρύπα που δημιουργεί η παραγωγή μιας μόνο δερμάτινης καμπαρντίνας, ενός τζιν παντελονιού ή μιας μπλούζας!
Η πρακτική αυτή, βέβαια, δεν είναι αποκλειστικότητα του οίκου Burberry καθότι και ο κολοσσός της high street H&M έχει παραδεχτεί πως καίει τα περισσευούμενα προϊόντα του, βοηθώντας έτσι να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα για τη μικρή σουηδική πόλη της Vastera (δεν έχουμε πειστεί για το μέτρο ωστόσο). Οι οίκοι Cartier και Montblanc, αντίστοιχα, διέλυσαν ρολόγια συνολικής αξίας 600.000.000 ευρώ μετά από την ανάκλησή τους από κοσμηματοπωλεία, επειδή δεν πωλήθηκαν!
Τι κόστος μπορεί να έχει για το περιβάλλον η παραγωγή, υπερκατανάλωση και καταστροφή ρούχων και αξεσουάρ; Μάλλον η σύντομη απάντηση είναι “πιο μεγάλο απ’ όσο μπορεί ο πλανήτης και η ανθρωπότητα να αντέξουν”.
Μήπως να σκεφτείς διπλά ποιες εταιρείες στηρίζεις με την αγορά σου και τι αγορές θα κάνεις από δω και πέρα;