Δύσκολη περίοδος για τις μονάδες παραγωγής της Honda εκτός Ιαπωνίας καθώς, μετά το αγγλικό, μπαίνει λουκέτο και στο τουρκικό εργοστάσιο!
Μετά την ανακοίνωση αποχώρησης του Ιάπωνα κατασκευαστή από την Αγγλία λόγω Brexit, ήρθαν τα νέα του τερματισμού του κύκλου εργασιών στην γραμμή παραγωγής στη Λίβυσσα, νοτιοανατολικά της Κωνσταντινούπολης. Ο λόγος και εδώ είναι κοινωνικοπολιτικός, με την μορφή της κατάρρευσης που επίκειται στην οικονομία της Τουρκίας, της γενικότερης πολιτικής αστάθειας και την κατακρήμνιση του εθνικού νομίσματος. Αρνητικά επέδρασαν και οι μειωμένες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων κατά 35% πέρσι, ενώ φέτος ο χρόνος άνοιξε ακόμα πιο άσχημα: στο 59% έφτασε η μείωση των πωλήσεων, με την Honda να «χαντακώνεται» κατά 40%!
Παρά το γεγονός ότι το Civic Sedan, που κατασκευάζεται εκεί, είναι το 4ο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Τουρκίας, οι Ιάπωνες έκριναν πως είναι καλύτερο να αποσυρθούν από τα μέρη μας και να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη της παραγωγικής διαδικασίας στην Κίνα, την Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. Το μέλλον της 4θυρης έκδοσης παραμένει άγνωστο, με το πιθανότερο σενάριο να θέλει το εργοστάσιο στην Κίνα να αναλαμβάνει την διάθεση του Sedan. Το Hatchback είναι ακόμα πιο περίπλοκη περίπτωση, καθώς η γραμμή παραγωγής στο Σουίντον είναι η μοναδική στον κόσμο που συναρμολογεί το 5θυρο Civic.
Όπως και στην περίπτωση της Αγγλίας, έτσι και από την Τουρκία η Honda θα αποσυρθεί σταδιακά μέχρι το 2021, όταν και θα ολοκληρωθεί η παραγωγή της 10ης γενιάς του μικρομεσαίου της μοντέλου.