Όταν αγοράζουν κρασί, πολλοί άνθρωποι βασίζονται στην ετικέτα για να τους βοηθήσει να κάνουν την επιλογή τους.
Τώρα, μια νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Okanagan δείχνει, όπως φαίνεται ότι η ετικέτα μπορεί πραγματικά να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αισθάνονται τις γεύσεις του κρασιού.
Σύμφωνα με την έρευνα των μεταπτυχιακών φοιτητών στο UBC Okanagan, εάν σε κάποιον αρέσει η ετικέτα, είναι πιο πιθανό να του αρέσει αυτό που βρίσκεται μέσα στο μπουκάλι.
Ο φοιτητής Master, Darcen Esau χρησιμοποίησε online έρευνες και τυφλές δοκιμές κρασιού για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι εάν ο καταναλωτής συμπαθήσει μια ετικέτα κρασιού, τότε μπορεί πραγματικά να επηρεαστεί η αίσθηση του για τη γεύση.
“Δεν έχει σημασία τι κρασί βάζουμε στο ποτήρι, αν η ετικέτα ταιριάζει με το προφίλ του κρασιού κλπ. Αρκεί να ταυτιστείς με αυτά τα οπτικά σημάδια και να σκεφτείς ότι θα έχει καλή γεύση”, ανέφερε ο Esau.
Ο Esau είπε ότι όταν οι καταναλωτές περπατούν σε μια κάβα αλκοολούχων ποτών με εκατοντάδες ή χιλιάδες επιλογές, ψάχνοντας για ένα κρασί που ταιριάζει με την εικόνα τους, όπως συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα ή τα ρούχα.
“Αυτό που ανακάλυψα είναι ότι σαν καταναλωτές, όλοι αναζητούμε ταυτότητα, έτσι κινούμαστε στην αγορά ψάχνοντας για σύμβολα με τα οποία μπορούμε να ταυτιστούμε προσωπικά”, ανέφερε ο Esau, “και αυτό βοηθά στη δημιουργία της εικόνας που είτε είμαστε είτε επιθυμούμε να μεταφέρουμε σε άλλους ανθρώπους.
“Όταν οι άνθρωποι ταυτίζονται με αυτά τα οπτικά σημάδια στην ετικέτα, υπάρχει αυτή η αισθητηριακή σχέση όπου αυτά τα οπτικά αισθητήρια συναισθήματα συσχετίζονται συστηματικά με τον τρόπο που δοκιμάζουμε το κρασί”.
Είναι ένα συμπέρασμα που δεν προκαλεί έκπληξη στον Develyn Barker, ο οποίος εργάζεται ως συντονιστής πωλήσεων και μάρκετινγκ για ένα κατάστημα λιανικής Kelowna.
“Ορισμένα πράγματα μπορεί να έχουν μια αντιληπτή αξία”, δήλωσε ο Barker. “Αν κοιτάξετε τα γαλλικά κρασιά, μπορεί να έχουν μια εικόνα ενός πύργου στην ετικέτα που αυτόματα, υποσυνείδητα στον εγκέφαλό σας, θα σας κάνει να σκεφτείτε« Ω, αυτό είναι φανταχτερό ».
Ο Barker είπε ότι οι ετικέτες διαδραματίζουν κάποιο ρόλο όταν το κατάστημα αποφασίζει ποιο θα είναι το εμπόρευμά του.
Για τα οινοποιεία, η έρευνα σημαίνει ότι μπορεί να θελήσουν να εξετάσουν το μάρκετινγκ με πολλαπλές ετικέτες για να προσελκύσουν διαφορετικά τμήματα του πληθυσμού.
“Βλέπουμε ότι πολλά οινοποιεία έχουν πολλούς διαφορετικούς οίνους κάτω από το ίδιο brand και που κάνουν, είναι ακριβώς αυτό – προσπαθούν να προσελκύσουν περισσότερους ανθρώπους”, ανέφερε ο Esau.
Για τους καταναλωτές αλκοόλ, η συμβουλή του ερευνητή είναι να πίνουν αυτό που τους αρέσει. “Εάν είναι η ετικέτα είναι αυτή που σας κάνει να σας αρέσει αυτό το κρασί καλύτερα, τότε δεν μας πέφτει λόγος”, είπε.