Προβλέπεται η εγκατάσταση κλιματισμού νέα γενιάς, νέες πόρτες και οθόνες πληροφόρησης του κοινού.
Παρελθόν θα αποτελεί σύντομα η εικόνα εγκατάλειψης των συρμών του ηλεκτρικού (γραμμή 1 του Μετρό), καθώς προωθείται πρόγραμμα ανακαίνισης και συντήρησης συρμών που βρίσκονται σε λειτουργία εδώ και 34 χρόνια, από το 1985.
Η κίνηση αυτή θεωρείται επιβεβλημένη, καθώς τα συγκεκριμένα βαγόνια έχουν χρόνο ζωής περί τα 30 με 35 χρόνια. Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν χρήματα για την αγορά νέων συρμών, η Αττικό Μετρό σχεδιάζει ένα πρόγραμμα αναβάθμισης που αναμένεται να κοστίσει περί τα 70 εκατ. ευρώ και για την χρηματοδότηση του έργου αναζητούνται πόροι από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Το τελικό πρόγραμμα αναβάθμισης θα καθοριστεί σε συνεργασία με την ΣΤΑΣΥ, ωστόσο αυτή θα είναι τόσο λειτουργική όσο και αισθητική. Βασικοί στόχοι είναι η επιμήκυνση της ζωής των βαγονιών, η βελτίωση της λειτουργίας τους αλλά και η μείωση του κόστους ενέργειας και συντήρησης. Τα πιο σημαντικά προβλήματα παρουσιάζονται στα συστήματα έλξης, λόγω των οποίων πολλοί συρμοί έχουν τεθεί σε αχρηστία.
Έτσι, σχεδιάζονται αλλαγές σε όλα τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα των συρμών. Για την άνεση των επιβατών, προβλέπεται η εγκατάσταση κλιματισμού νέα γενιάς, νέες πόρτες και οθόνες πληροφόρησης του κοινού όπως αυτές που έχουν οι συρμοί των γραμμών 2 και 3 του Μετρό.
Η κίνηση αυτή έρχεται πραγματικά την τελευταία στιγμή και λίγο πριν τα συγκεκριμένα βαγόνια βγουν εκτός κυκλοφορίας. Το ζητούμενο είναι το τι θα γίνει με τα βαγόνια «πρώτης γενιάς» των γραμμών 2 και 3 του Μετρό τα οποία κλείνουν και αυτά μια 20ετία ζωής, ενώ δεν διαθέτουν συστήματα κλιματισμού.