Κάποιοι υποστηρίζουν πως την πασίγνωστη σε όλο τον κόσμο φράση: «Μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις» είπε ο Κομφούκιος. Άλλοι πως την ξεστόμισε ο Ναπολέοντας. Όμως πιθανότατα δεν είναι τόσο παλιά.
Σε διαφήμιση μαγειρικής σόδας
Η πιο αληθοφανής εκδοχή είναι ότι η συγκεκριμένη φράση εμφανίστηκε πριν από περίπου έναν αιώνα (1927) σε μια διαφήμιση μαγειρικής σόδας, που δημιούργησε ο Fred R. Barnard. Και μάλλον ο Barnard τη δανείστηκε από τον Arthur Brisbane (1864 – 1936), έναν από τους πιο γνωστούς Αμερικανούς εκδότες εφημερίδων του 20ου αιώνα, ο οποίος λέγεται ότι το 1911 είχε πει: «Χρησιμοποιήστε μία εικόνα. Αξίζει όσο χίλιες λέξεις».
Τότε, γιατί βάζουμε λεζάντες;
Βέβαια υπάρχει και ο αντίλογος. Ο Αμερικανός επικοινωνιολόγος Paul Levinson εύλογα αναρωτήθηκε: «Aν μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις, τότε γιατί όλες οι φωτογραφίες έχουν λεζάντα;»…