Εμπνευσμένη από το παραδοσιακό αραβικό γλυκό κιουνεφέ, η σοκολάτα Dubai έχει κατακτήσει τον κόσμο, με χιλιάδες βίντεο στα social media να δείχνουν ερασιτέχνες και επαγγελματίες να δημιουργούν τις δικές τους εκδοχές. Αλλά πώς ξεκίνησε αυτή η γαστρονομική φρενίτιδα;
Σοκολάτα Dubai: Από μια επιθυμία… σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο
Η αρχική ιδέα γεννήθηκε το 2021, όταν η Σάρα Χαμούντα, έγκυος τότε, λαχταρούσε τις γεύσεις που της θύμιζαν το σπίτι της. Μαζί με τον σύζυγό της, Γεζέν Αλάνι, ξεκίνησαν την παραγωγή της σοκολάτας το 2022, ενώ εξακολουθούσαν να εργάζονται στις κανονικές τους δουλειές. Η σοκολάτα τους, με την ονομασία Can’t Get Knafeh of It, κυκλοφορεί αποκλειστικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από την εταιρεία τους FIX Chocolatier και εξαντλείται μέσα σε λίγα λεπτά, κάθε μέρα, παρότι διατίθεται μόνο για δύο ώρες.
Η τέχνη πίσω από τη γεύση
Η σοκολάτα Dubai είναι κάτι παραπάνω από γλυκό — είναι εμπειρία. Με υλικά εμπνευσμένα από το κιουνεφέ, όπως φύλλο κανταϊφιού και φιστίκι, η Σάρα επιδίωξε να αποτυπώσει τη γεύση του γλυκού που της έφτιαχνε η μητέρα της. «Ήθελα το “κρακ” του φύλλου, η υφή και η ένταση του φιστικιού να είναι ακριβώς όπως πρέπει», λέει.
Πολυτέλεια και περιορισμένη διαθεσιμότητα
Η επιτυχία της σοκολάτας στηρίχθηκε στην αποκλειστικότητα. Δεν διατίθεται σε καταστήματα, μόνο μέσω εφαρμογών delivery, και κοστίζει περίπου 15 λίρες το κομμάτι. Η ζήτηση είναι τεράστια: από έξι παραγγελίες την ημέρα στην αρχή, σήμερα εξυπηρετούν πάνω από 500 καθημερινά, με μια ομάδα 50 ατόμων.
Η απειλή των απομιμήσεων
Η εξάπλωση της τάσης έχει οδηγήσει και σε πολλές απομιμήσεις, που κυκλοφορούν με την ονομασία «σοκολάτα Ντουμπάι», αλλά δεν έχουν καμία σχέση με το αυθεντικό προϊόν. Ο Γεζέν Αλάνι δηλώνει: «Είναι απογοητευτικό να βλέπεις κακέκτυπα που αλλοιώνουν την εμπειρία και βλάπτουν το brand μας».