17 Απριλίου 2025

Τι σημαίνει τελικά το λογότυπο της BMW – Δεν είναι η προπέλα


Η αληθινή ιστορία πίσω από ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα της αυτοκίνησης

Πολλοί πιστεύουν πως το λογότυπο της BMW απεικονίζει μια περιστρεφόμενη προπέλα. Αν και αυτή η ερμηνεία έχει διαδοθεί ευρέως, η πραγματική ιστορία του εμβλήματος είναι αρκετά διαφορετική και πιο στενά συνδεδεμένη με την καταγωγή της εταιρείας.

Η BMW, ή αλλιώς Bayerische Motoren Werke, ιδρύθηκε το 1917 μέσα από τη μετονομασία της εταιρείας Rapp Motorenwerke, η οποία κατασκεύαζε κινητήρες αεροσκαφών στο Μόναχο. Την ίδια χρονιά, στις 5 Οκτωβρίου, γεννήθηκε και το πρώτο της λογότυπο.

Το σήμα της BMW κράτησε το στρογγυλό σχήμα από το λογότυπο της Rapp, περιλαμβάνοντας τα αρχικά BMW στον εξωτερικό δακτύλιο, πλαισιωμένα από δύο χρυσές γραμμές. Το εσωτερικό του χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα με χρώματα λευκό και μπλε – τα επίσημα χρώματα της Ελεύθερης Πολιτείας της Βαυαρίας. Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια: τα χρώματα αυτά τοποθετήθηκαν σε αντίστροφη σειρά από τα βαυαρικά πρότυπα. Ο λόγος; Ένας τότε ισχύων νόμος περί εμπορικών σημάτων απαγόρευε τη χρήση επίσημων κρατικών συμβόλων σε εμπορικά λογότυπα.

Η Γέννηση του Μύθου της Προπέλας

Η ιδέα ότι το λογότυπο της BMW απεικονίζει μια προπέλα γεννήθηκε αργότερα, το 1929, μέσα από μια διαφημιστική καμπάνια. Η BMW προώθησε τότε έναν νέο κινητήρα αεροσκαφών – κατασκευασμένο με άδεια από την Pratt & Whitney – παρουσιάζοντας ένα αεροπλάνο όπου το λογότυπό της φαινόταν στο κέντρο της περιστρεφόμενης προπέλας.

Ο Fred Jakobs, από το BMW Group Classic, παραδέχεται: «Για πολύ καιρό, η ίδια η BMW δεν έκανε καμία προσπάθεια να διορθώσει τον μύθο». Έτσι, το 1942, η εικόνα της προπέλας ενσωματώθηκε επίσημα στην επικοινωνία της εταιρείας, με ένα σχετικό άρθρο στο έντυπο «Flugmotoren-Nachrichten», συνοδευόμενο από φωτογραφία που ενίσχυε αυτή την ερμηνεία.

Το νέο λογότυπο

Το 2020, η BMW παρουσίασε ένα νέο, πιο μινιμαλιστικό λογότυπο για τις ψηφιακές της πλατφόρμες και την επικοινωνία της μάρκας. Ο Jens Thiemer, Senior Vice President Customer & Brand BMW, δήλωσε:

«Η BMW γίνεται μια μάρκα σχέσεων. Το νέο λογότυπο αποπνέει ανοιχτότητα και σαφήνεια».

Ο σχεδιασμός του συμβολίζει το πέρασμα της BMW στη μελλοντική κινητικότητα και την ψηφιακή εποχή, προσκαλώντας το κοινό να γίνει ενεργό μέρος του κόσμου της BMW και της διαρκούς αναζήτησης της «χαράς της οδήγησης».


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ