Προς το τέλος της προηγούμενης χρονιάς, η Mazda παρουσιάστηκε απόλυτα αρνητική ως προς την παρουσίαση έκδοσης MPS του νέου Mazda3. Όμως κάτι φαίνεται να άλλαξε στους τελευταίους μήνες, καθώς τώρα ο επικεφαλής εξέλιξης του ιαπωνικού μικρομεσαίου, Kota Beppu, δήλωσε σε βρετανικά μέσα πως μια «hyper» έκδοση του 3 συγκεντρώνει σοβαρές πιθανότητες.
Ο Beppu ξεκαθάρισε πως το πιθανολογούμενο μοντέλο θα απευθύνεται σε εύρωστες αγορές και ανεπτυγμένες χώρες -όπως οι H.Π.Α., o Καναδάς, η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία- και θα διαθέτει πλούσια ροπή, μαζί με καταγιστικές επιδόσεις. Εδώ είναι που γίνεται ενδιαφέρον το ζήτημα, καθώς ερωτηθείς για τον τρόπο που θα περνάει στον δρόμο η δύναμη, ο Beppu ανέφερε πως «περίσσια ροπής στους εμπρός τροχούς είναι ρίσκο. Η τετρακίνηση είναι η προφανής λύση».
Οπότε αν εμφανιστεί η 3η γενιά του 3 MPS (ή όπως ονομαστεί), θα σπάσει τα δεσμά με την μπροστοκίνητη προϊστορία των 2 προηγούμενων. Δεν θα κάνει το ίδιο, ωστόσο, με την φύση του κινητήρα. Κατά πάσα πιθανότητα, κάτω από το καπό να πάρει θέση ο νέος 2.5αρης υπερτροφοδοτούμενος SKYACTIV-G των 250 ίππων και 420 Nm ροπής, που συναντάμε στο μεγάλο SUV της Mazda, το CX-9. Το εν λόγω σύνολο συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων στο CX-9, μια διάταξη που ενδεχομένως να μεταφερθεί αυτούσια στο MPS, με τις κατάλληλες μετατροπές στο λογισμικό.
Στα της ιπποδύναμης τώρα, είμαστε σε μια εποχή που 250 άλογα δεν κάνουν εντύπωση. Ειδικά όταν ο προκάτοχος απέδιδε 10 ίππους παραπάνω, μέσω του εμπρός άξονα μάλιστα. Αυτό, σε συνδυασμό με τα λεγόμενα για «hyper έκδοση», μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως το επόμενο Mazda3 MPS θα αποδίδει τουλάχιστον 280 άλογα (το ανώτατο όριο στην Ιαπωνία), με την πιθανότερη τιμή να «κλειδώνει» στους 300 ίππους. Από το στόμα στου Beppu και στα αυτιά των «μεγάλων» της Mazda.