Η ΑΑΔΕ κάνει ένα ακόμη βήμα προς την πλήρη ψηφιοποίηση των φορολογικών ελέγχων, εφαρμόζοντας πιλοτικά το «Ψηφιακό Πελατολόγιο». Πρόκειται για ένα νέο σύστημα που καταγράφει ηλεκτρονικά τις επισκέψεις πελατών σε επαγγελματικούς χώρους και συνδέεται αυτόματα με το Taxis, με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής σε κλάδους με αυξημένες πιθανότητες παραβατικότητας. Και όλα αυτά… με τη βοήθεια ενός scanner.
Τι είναι το Ψηφιακό Πελατολόγιο;
Στην ουσία πρόκειται για μια ψηφιακή εκδοχή του παλιού, χειρόγραφου βιβλίου πελατών. Το νέο αυτό σύστημα λειτουργεί ως λογιστική εφαρμογή, διασυνδεδεμένη σε πραγματικό χρόνο με το Taxisnet. Η εγγραφή κάθε πελάτη γίνεται αυτόματα κατά την είσοδο ή την έξοδο από την επαγγελματική εγκατάσταση και συγκρίνεται με τα παραστατικά παροχής υπηρεσιών.
Η σύγκριση μεταξύ δηλωμένων πελατών και εκδοθεισών αποδείξεων θα αποτελέσει εργαλείο για στοχευμένους ελέγχους. Αν για παράδειγμα σε ένα πλυντήριο αυτοκινήτων περνούν 50 οχήματα αλλά εκδίδονται μόνο 10 αποδείξεις, τότε είναι σαφές ότι κάτι… δεν πάει καλά.
Scanner και εφαρμογή MyData στην πρώτη γραμμή
Η διαδικασία γίνεται εύκολη μέσω του app της ΑΑΔΕ (MyData), που πλέον εμπλουτίζεται με δυνατότητα σκαναρίσματος πινακίδων. Ο υπάλληλος φωτογραφίζει την πινακίδα του οχήματος, και αυτόματα ενημερώνεται το ψηφιακό πελατολόγιο. Με την καταγραφή της απόδειξης ή τιμολογίου, η διαδικασία κλείνει και τα δεδομένα στέλνονται στο Taxis.
Η χρήση της τεχνολογίας αυτής ξεκίνησε ήδη σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια και πάρκινγκ, κλάδους που χαρακτηρίζονται από χαμηλούς δηλωθέντες τζίρους, όπως έδειξαν τα φορολογικά δεδομένα του 2023 – με μέσο όρο κάτω των 24.000 ευρώ ετησίως ανά επιχείρηση.