23 Μαρτίου 2025

WORLD PASS powered by Telekom: Δύο ελληνικές startups βρέθηκαν στο Hubraum


Το Τech Incubator Center της Telekom στην Κρακοβία

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα ταξίδια προσφέρουν πολλά σε έναν άνθρωπο. Νέες εικόνες, εμπειρίες και γεύσεις είναι μόνο λίγα από τα οφέλη του να επισκέπτεται κανείς νέους τόπους. Τι σημαίνουν όμως τα ταξίδια για μία επιχείρηση; Πώς ωφελούν την εξέλιξή της;

Είναι αλήθεια πως ένα ταξίδι μπορεί να έχει καταλυτικό ρόλο για τις επιχειρήσεις, καθώς η έκθεση σε νέα ερεθίσματα και τεχνολογίες, αλλά και η ανταλλαγή γνώσεων σε διεθνές επίπεδο, μπορούν να τις ενδυναμώσουν. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για startups.

Υπό αυτό το πρίσμα, η COSMOTE, με το WORLD PASS powered by Telekom, έδωσε την ευκαιρία σε δύο ελληνικές startups να ταξιδέψουν στην Κρακοβία και να επισκεφτούν ένα από τα κορυφαία Τech Incubator Centers παγκοσμίως, το Ηubraum της Τelekom.

Picture2.jpg

Η καινοτομία σε πρώτο πλάνο

Είναι γεγονός πως οι επιχειρήσεις, και ειδικά οι startups, είναι σημαντικό να έχουν ανοιχτό ένα «παράθυρο» ενημέρωσης με τα διεθνή standards προκειμένου να εξελίσσονται και να δημιουργούν. Με έδρα την Κρακοβία και το Βερολίνο , το Hubraum πρόκειται για το Tech Incubator Center της Telekom που έχει στόχο την υποστήριξη καινοτόμων startups. Είναι μία εξειδικευμένη δομή που ιδρύθηκε το 2012 και έκτοτε υποστηρίζει την ανάπτυξη και την εξέλιξη startups με επίκεντρο τον τομέα της τεχνολογίας και της καινοτομίας, μέσα από χρηματοδότηση, mentoring και πρόσβαση στο δίκτυο της Telekom.

Οι δύο τυχερές ελληνικές startups βρέθηκαν στο campus της Κρακοβίας, χάρη στην COSMOTE και το WORLD PASS powered by Telekom, το οποίο διαθέτει χώρους VR & AR, υποδομές edge computing, 3D printers, laser cutters και άλλες προηγμένες τεχνολογίες. Εκεί πραγματοποιήθηκαν διαλέξεις από έμπειρα στελέχη της αγοράς με θέμα την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τη χρηματοδότηση.

Picture3.jpg

Day one: Ομιλίες, case studies και tips από ειδικούς

Με το πρόγραμμα να κυλάει ανάμεσα σε συζητήσεις με γνώστες του χώρου και σε τετ α τετ «γνωριμίες» με προηγμένες τεχνολογίες, το ταξίδι των δύο ελληνικών startups στην Κρακοβία αναμφισβήτητα αποπνέει «αέρα» καινοτομίας. Όσο για την πρώτη μέρα, στην πρώτη παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε, με θέμα την εύρεση πελατών και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, αναλύθηκε η σημασία της μελέτης της συμπεριφοράς των πελατών, αλλά και των δοκιμών χρηστικότητας (usability testing) με στόχο τη βελτίωση των προϊόντων. Παράλληλα, με τα case studies, καθώς και τις τεχνικές UX research και A/B testing που παρουσιάστηκαν, έγινε σαφές τι λειτουργεί και τι όχι.

Η πρώτη μέρα, όμως, δεν σταμάτησε εκεί, καθώς ως «επισφράγισμα» είχε ένα deep dive στην τεχνολογία με τίτλο «Opportunities that Telekom can bring: AI, 5G APIs, IoT tech capabilities». Οι εκπρόσωποι των δύο startups είδαν από κοντά την τελευταία τεχνολογία που αξιοποιεί η Telekom, όπως AI και 5G APIs, μαθαίνοντας, ταυτόχρονα, πώς μπορούν να τις υιοθετήσουν και εκείνες, είτε μέσα από συνεργασία με την Τelekom είτε μέσω των εργαλείων που προσφέρει το Hubraum.

Picture4.jpg

Day two: Τα dos and donts των νέων επιχειρήσεων

Όσον αφορά τη δεύτερη μέρα αυτού του επιχειρηματικού ταξιδιού, βασικό αντικείμενο των παρουσιάσεων ήταν η προσέλκυση κεφαλαίων από επενδυτές -ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για μία επιχείρηση. Στην παρουσίαση, δε, με τίτλο «A general guide on raising venture capital financing», οι startups έμαθαν όλα όσα πρέπει να κάνουν προκειμένου να εξασφαλίσουν την υποστήριξη κάποιου επενδυτή, ενώ ένα panel discussion υπέδειξε όλα τα λάθη που συχνά γίνονται και καλό είναι να αποφεύγονται, καθώς απομακρύνουν τα επενδυτικά κεφάλαια.

Τελευταία προσθήκη στο πρόγραμμα της ημέρας, το pitching. Στο περιθώριο αυτού, η Founderhood και η Run4More, οι δύο νικήτριες startups του WORLD PASS powered by Telekom, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες και να λάβουν feedback από όσους βρίσκονταν εκεί. Για κλείσιμο, ένα networking event έλαβε χώρα στο Hubraum, με τις δύο ελληνικές startups, αλλά και όλους τους παρευρισκόμενους, να ανταλλάσσουν ιδέες, απόψεις και γνώσεις.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο Hubraum, οι εκπρόσωποι των δύο επιχειρήσεων, είδαν από κοντά πώς ένας από τους κορυφαίους ομίλους τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως και με πολύ ισχυρή παρουσία στην Αμερική, βρίσκει συνεχώς τρόπους να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Πρόσφατα, μάλιστα, η Telekom, είχε ιδιαίτερα δυναμική παρουσία στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης. Με κεντρικό μήνυμα «Διαμορφώνοντας την τεχνολογία για όλους» («Shaping Technology for All»), παρουσίασε καινοτομίες στη συνδεσιμότητα και τις ψηφιακές εφαρμογές, ενώ ανέδειξε τις τεχνολογίες AI τόσο για τους πελάτες της, όσο και για τα τηλεπικοινωνιακά της δίκτυα.

Picture5.jpg

Φυσικά, το ταξίδι δεν περιορίστηκε μόνο στις εγκαταστάσεις του Hubraum. Οι δύο ελληνικές startups, όσο βρίσκονταν στην Κρακοβία περιηγήθηκαν στους δρόμους της ιστορικής πόλης της Πολωνίας, ενώ βόλτες στο γραφικό κέντρο και στα αξιοθέατα, όπως το Κάστρο Wawel και το Αλατωρυχείο Wieliczka, αλλά και διαλείμματα με γεύσεις από την πολωνική κουζίνα «έντυσαν» την πιο καινοτόμα ταξιδιωτική εμπειρία powered by Telekom.

Picture6.jpg

Τα ταξίδια αποτελούν από μόνα τους ένα μάθημα ζωής. Όταν, όμως, πρόκειται για ένα ταξίδι που δημιουργεί «γέφυρες» μεταξύ των επιχειρήσεων -και δη των startups- ανταλλάσσοντας γνώσεις και τεχνολογίες, μιλάμε για μία εμπειρία γεμάτη καινοτομία. Αυτή ακριβώς πρόσφερε η COSMOTE και το WORLD PASS powered by Telekom στις δύο ελληνικές startups που βρέθηκαν στην Κρακοβία και το Hubraum.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ