6 Απριλίου 2025

Toyota: Περισσότεροι από 100.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να αντικαταστήσουν τον κινητήρα


H Toyota αποκάλυψε ένα σοβαρό ελάττωμα στους διπλούς υπερτροφοδοτούμενους V-6 κινητήρες της, αυτούς που βρίσκονται στα φορτηγά Toyota Tundra του 2022 και 2023 και στα SUV Lexus LX και έτσι ορισμένες ανακλήσεις είναι μικρές διορθώσεις, ενώ υπάρχουν και οι μεγάλες, χρονοβόρες -και η Toyota ασχολείται με τις τελευταίες.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για οχήματα που κατασκευάστηκαν μεταξύ Νοεμβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2023 για το Tundra και μεταξύ Ιουλίου 2021 και Νοεμβρίου 2022 για το LX. Το πρόβλημα; Ο κινητήρας μπορεί ξαφνικά να σβήσει, κάτι που δεν είναι ακριβώς κάτι που θέλετε να συμβεί όταν ταξιδεύετε στον αυτοκινητόδρομο.

Σύμφωνα με την επίσημη ειδοποίηση ανάκλησης της Toyota προς τους αντιπροσώπους, το πρόβλημα είναι αρκετά σημαντικό ώστε να απαιτείται πλήρης αντικατάσταση του κινητήρα -μια επισκευή που θα χρειαστεί χρόνο, προσπάθεια και πολλή υπομονή από τους ιδιοκτήτες.

Τα υπολείμματα του κινητήρα που έχουν απομείνει θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα

Η Toyota εντόπισε ένα κατασκευαστικό ελάττωμα σε ορισμένους από τους κινητήρες Tundra και Lexus LX -μικρά κομμάτια από υπολείμματα μετάλλων που έχουν απομείνει μπορεί να μην έχουν καθαριστεί σωστά κατά τη διάρκεια της παραγωγής.

Εάν αυτά τα μεταλλικά θραύσματα κυκλοφορήσουν μέσα στον κινητήρα, μπορεί να προκαλέσουν ήχους χτυπήματος, τραχιά απόδοση, προβλήματα στην εκκίνηση ή ακόμη και πλήρη βλάβη του κινητήρα. Η μεγαλύτερη ανησυχία; Η απώλεια ισχύος κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, γεγονός που μπορεί να αυξήσει σοβαρά τον κίνδυνο ατυχήματος.

Εν ολίγοις, είναι σαν να έχετε άμμο στο ρεζερβουάρ βενζίνης σας – δεν θα αργήσει να αρχίσει να τρέχει άσχημα, αν αρχίσει να τρέχει καθόλου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Toyota κάνει ένα μεγάλο βήμα για να αντικαταστήσει αυτούς τους ελαττωματικούς κινητήρες πριν οι οδηγοί καταλήξουν στην άκρη του δρόμου.

«Περισσότερο μια εικασία παρά ένας πραγματικός αριθμός»

Όταν η Toyota κατέθεσε έγγραφα στην Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) τον Μάιο του 2024, αναγνώρισε ότι ακόμα προσπαθούσε να βρει τον καλύτερο τρόπο για να διορθώσει το πρόβλημα για τα 102.092 δυνητικά επηρεαζόμενα οχήματα.

Εκείνη την εποχή, η Toyota ανέφερε το εκτιμώμενο ποσοστό αποτυχίας στο 1%, αλλά ο αριθμός αυτός δεν βασιζόταν σε πραγματικά δεδομένα. Αντ’ αυτού, ήταν απλώς ένας σημαιοφόρος που απαιτείτο από το σύστημα της NHTSA. Στην κατάθεση, η Toyota διευκρίνισε ότι δεν μπορούσε ακόμη να προσδιορίσει πόσα οχήματα είχαν πραγματικά το ελάττωμα, αλλά έπρεπε να εισαγάγει έναν ακέραιο αριθμό – έτσι επέλεξε το «1» για να δηλώσει το «άγνωστο».

Με άλλα λόγια, αυτή η εκτίμηση του 1% δεν ήταν η Toyota που υποβάθμιζε το ζήτημα – ήταν απλώς η εταιρεία που δούλευε για να παρακάμψει μια τεχνική λεπτομέρεια στη γραφειοκρατία. Ο πραγματικός αριθμός των επηρεαζόμενων οχημάτων; Εξακολουθεί να βρίσκεται στον αέρα.

Η λύση της Toyota; Αντικατάσταση κάθε ύποπτου κινητήρα

Δύο μήνες μετά την υποβολή των εγγράφων ανάκλησης, η Toyota δεν έχει ακόμη προσδιορίσει ακριβώς πόσα Tundra και Lexus LX SUV επηρεάζονται από το πρόβλημα με τα υπολείμματα κατεργασίας. Αντί να περιμένει έναν ακριβή αριθμό, η εταιρεία επέλεξε μια ευρεία λύση – αντικατάσταση κάθε κινητήρα που μπορεί να έχει το πρόβλημα.

Προς το παρόν, αυτή η τεράστια αλλαγή κινητήρα ισχύει μόνο για τις μη υβριδικές εκδόσεις του V35A twin-turbo V6 3,4 λίτρων της Toyota. Τα υβριδικά μοντέλα, που βρίσκονται σε ορισμένα Tundra, δεν περιλαμβάνονται στην ανάκληση -γιατί ακόμη και αν ο κινητήρας βενζίνης παρουσιάσει βλάβη, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κρατήσει το φορτηγό σε κίνηση.

Η Toyota δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα ότι αυτή είναι η τελική διόρθωση, αλλά είναι σαφές ότι η εταιρεία δεν ρισκάρει να αφήσει τα επηρεαζόμενα οχήματα να παραμείνουν στους δρόμους με ένα επικίνδυνο ελάττωμα του κινητήρα.

Μια ακριβή αλλά αναγκαία κίνηση

Η απόσυρση περισσότερων από 100.000 κινητήρων από τα οχήματα -περίπου 98.600 Tundra και 3.500 Lexus LX SUV- και η αντικατάστασή τους δεν είναι απλώς ένα τεράστιο εγχείρημα- θα κοστίσει επίσης μια περιουσία στην Toyota. Η εταιρεία δεν πληρώνει μόνο για νέους κινητήρες – υπάρχει επίσης το εργατικό κόστος, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και η πρόκληση της κατασκευής αρκετών κινητήρων αντικατάστασης χωρίς να διαταραχθεί η παραγωγή νέων οχημάτων.

Τούτου λεχθέντος, η Toyota αξίζει συγχαρητήρια για την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος. Αντί να ποντάρει στο ενδεχόμενο να επηρεαστεί μόνο ένα μικρό ποσοστό οχημάτων, προχωράει σε μια πλήρη επιδιόρθωση για να διασφαλίσει την ασφάλεια και την αξιοπιστία. Η Toyota έχει ήδη εκδώσει ανακλήσεις για όλους τους ιδιοκτήτες που επηρεάζονται, ώστε οι επηρεαζόμενοι να μην αναρωτιούνται αν το φορτηγό ή το SUV τους είναι ένα από τα άτυχα.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ