Γιατί το +6,1% στο λιανεμπόριο είναι “πλασματικό”


Από τις βασικές αρχές στην αριθμητική είναι η σύγκριση όμοιων πραγμάτων. Παραδείγματος χάριν, μήλα με μήλα και πορτοκάλια με πορτοκάλια. Κάτι που δεν μπορεί να γίνει στη σύγκριση του φετινού πρώτου διμήνου με το αντίστοιχο περσινό. Γιατί εφέτος, το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου είχε τρεις ημέρες περισσότερες απ’ ότι το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Όχι, οι συγκεκριμένοι μήνες δεν απέκτησαν περισσότερες ημέρες, απλά το εξεταζόμενο φετινό χρονικό διάστημα τα καταστήματα λειτούργησαν τρεις περισσότερες ημέρες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Αυτός είναι άλλωστε και ο βασικός λόγος που εφέτος οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων εμφανίζονται αυξημένες κατά 6,1% σε αξία (πηγή: IRI) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Έτσι λοιπόν τον Ιανουάριο οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων εμφανίζονται αυξημένες κατά 11% σε αξία και 9,1% σε όγκο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι την πρώτη εβδομάδα μέτρησης της κατανάλωσης συμπεριλαμβάνεται και η 31η Δεκεμβρίου –ημέρα όπου ο τζίρος των καταστημάτων φτάνει στο πικ- ενώ δεν υπήρξε η αρνητική επίδραση από την 6η Ιανουαρίου. Εφέτος τα Φώτα, που είναι αργία “έπεσαν” Κυριακή που τα καταστήματα δεν λειτουργούν. Πέρυσι τα Φώτα, που είναι επίσημη αργία, έπεσαν Σάββατο και τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά.

Κάτι αντίστοιχο συνέβη και τον Φεβρουάριο, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 1,7% σε αξία και 2,7% σε όγκο. Πέρυσι η Καθαρή Δευτέρα “έπεσε” μέσα στον Φεβρουάριο, οπότε τα καταστήματα λειτούργησαν το συγκεκριμένο μήνα μια ημέρα λιγότερο εν αντιθέσει με εφέτος που η Καθαρή Δευτέρα “έπεσε” τον Μάρτιο.

Ποιες όμως κατηγορίες εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη; Σύμφωνα με το Market View της IRI, οι πωλήσεις σε όγκο αλκοολούχων ποτών ενισχύθηκαν 6,7%, 5,4% οι πωλήσεις γαλακτοκομικών, 11,8% snacks, 3,1% οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και 4,3% των προϊόντων σπιτιού. Ποια όμως καταστήματα προτίμησαν περισσότερο οι καταναλωτές για να κάνουν τις αγορές τους;

Τα υπερμάρκετ οι πωλήσεις των οποίων σημείωσαν ρυθμό ανάπτυξης 10,1% -σ.σ. ελέγχουν το 12,1% της συνολικής πίτας-, 3,5% αναπτύχθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων έκτασης από 1.000-2.500 τ.μ. 8,3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων από 400-1.000 τ.μ. και με 4,4% οι πωλήσεις των μικρών σημείων.

Αναφορικά τώρα με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεών τους κατά 2,3% με αποτέλεσμα το μερίδιό τους να διαμορφωθεί στο 15,9% από 15,7% πέρυσι και 16,3% το 2017.

Tης Αλεξάνδρας Γκίτση

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ