Όσο πιο πολλά και πιο πολύπλοκα γίνονται τα ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων τόσο πιο πολλά κενά ασφαλείας θα υπάρχουν στο λογισμικό τους. Κενά που μπορεί να μην ανακαλυφθούν ποτέ ή που δεν επηρεάζουν σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Από την άλλη σημαντικά και ενίοτε επικίνδυνα είναι το κενά ασφαλείας που επιτρέπουν τη πρόσβαση σε συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης και υποβοήθησης του οδηγού.
Ένα από τα πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα στο συγκεκριμένο τομέα είναι το Model S της Tesla, το οποίο έβαλαν στο στόχαστρο οι ειδικοί, χάκερ στην ουσία, του κινέζικου Keen Security Labs. Οι οποίοι επενέβησαν στα συστήματα του Autopilot του σε τρία στάδια. Στο πρώτο που είναι και το πλέον ανώδυνο ενεργοποίησαν τους αυτόματους καθαριστήρες με την προβολή μιας ειδικά επεξεργασμένης εικόνας χωρίς να συντρέχει λόγος για αυτό.
Στο δεύτερο στάδιο επηρέασαν τη λειτουργία των συστημάτων διατήρησης λωρίδας και ασφαλούς αλλαγής λωρίδας βάζοντας άσπρα αυτοκόλλητα στο δρόμο με αποτέλεσμα να γίνονται μη απαραίτητες κινήσεις του τιμονιού.
Στο τρίτο στάδιο η εισβολή στο λογισμικό ήταν σε τόσο βάθος που απέκτησαν τον έλεγχο του αυτοκινήτου μέσω ενός joystick παλιού ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Μάλιστα αυτό ήταν εφικτό ακόμα και όταν το σύστημα υποβοήθησης δεν ήταν καν ενεργοποιημένο. Το μόνο παρήγορο για το τελευταίο, όσο παρήγορο μπορεί να θεωρηθεί, είναι ότι ο έλεγχος με το joystick μπορεί να γίνει μόνο εντός αυτοκινήτου.
Η Tesla από την πλευρά της είπε πως μέχρι στιγμής κανένας κάτοχος αυτοκινήτων της δεν έχει αντιμετωπίσει συνθήκες όπως αυτές της έρευνας, εδώ που τα λέμε δεν έχει και άδικο και πως η αυτόματη λειτουργία των καθαριστήρων εξακολουθεί να βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας.
ΠΗΓΗ