Μετά τις 13 υποψηφιότητες για Όσκαρ για την «Emilia Perez» του Ζακ Οντιάρ και τις 10 για το «The brutalist» και το «Wicked», η συζήτηση που απασχολεί το κοινό που βλέπει σινεμά σε όλο τον κόσμο είναι οι απουσίες και οι παραλείψεις από τη λίστα των υποψηφιοτήτων.
Από τις πιο τρανταχτές απουσίες είναι αυτές των Αντζελίνα Τζολί (Maria) και Νικόλ Κίντμαν (Babygirl) που έμειναν εκτός κούρσας για το Όσκαρ α’ γυναικείας ερμηνείας. Η δεύτερη είχε βραβευθεί για τη συγκεκριμένη ερμηνεία στην παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ η πρώτη άκουγε ιδιαίτερα θετικά σχόλια για την ενσάρκωση της Μαρίας Κάλλας. Μάλιστα, στις δύο προηγούμενες βιογραφίες του Πάμπλο Λαραίν, η Νάταλι Πόρτμαν (Jackie) και η Κρίστεν Στιούαρτ (Spencer), είχαν αποσπάσει υποψηφιότητες. Η Τζολί δεν κατάφερε να κάνει το τριπλ.
Απούσες από τις ερμηνευτικές υποψηφιότητες και η Πάμελα Αντερσον με την Τζέιμι Λι Κέρτις από το «Showgirl» της Τζία Κόπολα. Και οι δύο είχαν υποψηφιότητες σε βραβεία σωματείων και θεσμών και αυτό ενίσχυσε τις πιθανότητές τους στο δρόμο για τα Όσκαρ. Ιδιαίτερα, η Πάμελα Αντερσον έδειχνε ικανή να κάνει την μεγάλη ανατροπή για το σπουδαίο comeback της στη μεγάλη οθόνη. Η Ακαδημία δεν συγκινήθηκε αρκετά φαίνεται.
Ο Ντάνιελ Κρεγκ ήταν επίσης ένας από τους χαμένους των υποψηφιοτήτων. Ο πρώην 007 επιχείρησε να αλλάξει ριζικά το προφίλ του με το «Queer» σε μια πολύ θαρραλέα ερμηνεία αλλά έμεινε απέξω. Όπως και ολόκληρη η ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο, όπως και οτιδήποτε άλλο έκανε ο Ιταλός σκηνοθέτης την σεζόν που πέρασε (Οι αντίπαλοι). Αυτή η ταινία, υποστηρίζουν πολλοί, θα μπορούσε να έχει υποψηφιότητα για τη μουσική της, από τους πολυβραβευμένους Τρεντ Ρέζνορ και Αττικους Ρος. Απέσπασαν και τη Χρυσή Σφαίρα πρόσφατα. «Την επόμενη φορά», τους είπε η Ακαδημία.
Η «Emilia Perez» επιβραβεύτηκε με 13 υποψηφιότητες, τις περισσότερες για μη αγγλόφωνη ταινία, αλλά καμία από αυτές δεν αφορά στην Σελένα Γκόμεζ που τιμήθηκε, όπως και οι συμπρωταγωνίστριές της, στο Φεστιβάλ των Καννών όπου η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα. Τη θέση της πήρε η Αριάνα Γκράντε σε έναν σαφώς πιο αβανταδόρικο ρόλο στο «Wicked».
Ο «Μονομάχος ΙΙ» ήταν από τις ταινίες της χρονιάς όσον αφορά στο μέγεθος της παραγωγής αλλά δεν κατάφερε να αποσπάσει υποψηφιότητες πλην μίας, για τα κοστούμια του. Κάποιοι θα ήθελαν τον σκηνοθέτη Ρίντλεϊ Σκοτ να παίρνει την τέταρτη υποψηφιότητά του για Όσκαρ και τον Ντένζελ Ουάσινγκτον να κατακτά τη δέκατη. Ο δεύτερος μάλιστα είχε πολλές πιθανότητες. Αλλά η Ακαδημία είχε διαφορετική άποψη.
Ήταν αδύνατο να μη λείπει κάποιος σημαντικός σκηνοθέτης στην πεντάδα των υποψηφιοτήτων για το αντίστοιχο Όσκαρ. Και αυτός ο κάποιος δεν ήταν άλλος από τον Ντενί Βιλνέβ του «Dune: Μέρος 2ο», ταινία που σάρωσε εισπρακτικά και απέσπασε και πολύ καλές κριτικές. Τώρα, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι θα έρθει η σειρά του με το κλείσιμο της τριλογίας (Dune: Messiah) όπως έγινε και με τον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» που τα πήρε όλα στην τρίτη ταινία.
Απών από την πεντάδα των σκηνοθετών και ο Εντουαρντ Μπέργκερ (Κονκλάβιο) που δεν είχε πάρει υποψηφιότητα ούτε και με την προηγούμενη, πολυβραβευμένη, ταινία του «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο». Το «Κονκλάβιο» διεκδικεί οκτώ Όσκαρ, ανάμεσά τους και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Αν το πάρει, θα είναι η τέταρτη ταινία που το κάνει αυτό χωρίς να έχει σκηνοθετική υποψηφιότητα, μετά τα «CODA», «Argo» και «Το πράσινο βιβλίο».