Ελαιόλαδο: Το δρομολόγιο της ακρίβειας – Γιατί το πληρώνουμε «χρυσό» – Παραγωγός εξηγεί στο Newsbomb


Ελαιοπαραγωγός εξηγεί στο Newsbomb.gr γιατί ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει τιμές που αγγίζουν τα 15 ευρώ το λίτρο, καθιστώντας το ελαιόλαδο σχεδόν «χρυσό»

Η τιμή του ελαιολάδου έχει εκτοξευθεί, με τους παραγωγούς να πωλούν το προϊόν στα 4,50 ευρώ το λίτρο, ενώ ο καταναλωτής το βρίσκει στο ράφι του σούπερ μάρκετ από 11,90 έως και 15,50 ευρώ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η τιμή πέρσι άγγιξε ακόμη και τα 17 ευρώ.

Ο Γιώργος Γκούμας, παραγωγός ελαιολάδου, μιλώντας στο Newsbomb.gr εξηγεί: «Η φετινή συγκομιδή παρουσίασε μεγάλη πτώση σε σχέση με πέρσι. Οι παραγωγοί αντιμετωπίζουν τεράστια κόστη. Οι εργαζόμενοι πληρώνονται από 70 έως 80 ευρώ την ημέρα, ενώ τα λιπάσματα και τα καύσιμα έχουν αυξηθεί. Η τιμή των 4,50 ευρώ το λίτρο δεν μας ικανοποιεί, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η συνολική συγκομιδή φέτος έφτασε τους 250.000 τόνους, μια καλή ποσότητα, ωστόσο οι αυξημένες δαπάνες για τους παραγωγούς έχουν δημιουργήσει πίεση. «Αναγκάζονται να πουλήσουν φθηνότερα αρκετοί παραγωγοί, επειδή έχουν ξοδέψει ήδη πολλά. Τα ημερομίσθια, τα λιπάσματα, η ενέργεια και τα μεταφορικά έχουν εκτοξευθεί», προσθέτει ο Γιώργος Γκούμας.

Η τιμή που καθορίζεται στο ελαιοτριβείο κυμαίνεται από 4,50 έως 5,70 ευρώ το λίτρο φέτος, ενώ πέρσι έφτανε ακόμη και τα 9 ή 10 ευρώ. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο παραγωγός, «το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς στις τιμές δημιουργείται από τη διαδρομή που κάνει το λάδι από το χωράφι στο ράφι».

Ο παραγωγός υπογραμμίζει επίσης ότι οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν τη δυνατότητα να επιβάλλουν τους όρους της αγοράς: «Δεν μπορούν να ρίξουν τις τιμές, γιατί ελέγχουν τις ποσότητες που έχουν στα χέρια τους. Αυτό αναγκάζει και τους μικρότερους παραγωγούς να μην μπορούν να διαπραγματευτούν καλύτερες τιμές».

Με αυτά τα δεδομένα, ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει τιμές που αγγίζουν τα 15 ευρώ το λίτρο, καθιστώντας το ελαιόλαδο σχεδόν «χρυσό». «Η ακρίβεια δεν επηρεάζει μόνο τους παραγωγούς, αλλά και τους καταναλωτές, που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις αυξημένες τιμές», καταλήγει ο κ. Γκούμας.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ