Πολλοί φίλοι της Toyota μπορεί να στεναχωρηθούν στο άκουσμα της είδησης, ενώ άλλοι απλώς θα αντιμετωπίσουν ψυχρά την πραγματικότητα. Το σίγουρο είναι πως δύο κολοσσοί όπως η Toyota και η VW ξέρουν καλά τι κάνουν και προφανώς το συμφέρον τους είναι και συμφέρον της αυτοκίνησης.
Η είδηση έκανε την εμφάνισή της στα ιαπωνικά μέσα ξημερώματα Κυριακής (ώρα Ελλάδος) και προφανώς οι περισσότεροι έμειναν έκπληκτοι. Είναι λοιπόν γεγονός πλέον πως VW και Toyota θα συνεργαστούν προκειμένου οι δύο μάρκες να πορευτούν με μεγαλύτερη ασφάλεια στο μέλλον. Αν και ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες της συμφωνίας, οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως η Toyota θα πάρει τα μοτέρ TSI της VW και η γερμανική μάρκα θα πάρει υβριδική τεχνολογία και τεχνολογία κυψελών καυσίμου από την Toyota.
Η αρχή θα γίνει με το νέο Toyota Auris, το οποίο πλέον θα δούμε και με μοτέρ 1.0 λτ. TSI και 1.5 λτ TSI σε διάφορες ιπποδυνάμεις, προκειμένου να καλυφθεί το κενό που αφήνουν οι μόλις τρεις εκδόσεις του (μία συμβατική και δύο υβριδικές). Η αλήθεια είναι πως η κίνηση της Toyota μοιάζει να έχει λογική, καθώς στα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης έχει μόνο μία επιλογή στα 1.2 λτ. Εξάλλου τα κεφάλαιά της προτιμά να τα διαθέτει σε νέες τεχνολογίες και κυρίως σε υβριδικά σύνολα. Φυσικά τα μοτέρ TSI θα περάσουν και σε άλλα μοντέλα, όπως το Yaris, η Corolla και το ολοκαίνουργιο RAV4.
Από την άλλη η Volkswagen, διαθέτοντας μία πλήρη γκάμα στα συμβατικά της αυτοκίνητα και έχοντας δόση μεγάλη έμφαση στα ηλεκτρικά μοντέλα που ετοιμάζει για το μέλλον, θέλει να αποκτήσει πρόσβαση στην τεχνογνωσία της Toyota όσον αφορά στην υβριδική τεχνολογία αλλά και στις κυψέλες καυσίμου (λύση που στην Γερμανία είναι αρκετά διαδεδομένη). Αναλόγως θα πρέπει να περιμένουμε υβριδικές εκδόσεις του Golf αλλά και του Passat, ενώ το τελευταίο θα το δούμε και με τεχνολογία κυψελών καυσίμου από την Toyota.
Στα πλαίσια της ανακοίνωσης της συμφωνίας το αφεντικό της Toyota, ο κύριος Akio Toyoda δήλωσε πως «είναι μεγάλη μέρα για εμάς και την εταιρεία μας και όλοι πρέπει να είμαστε χαρούμενοι. Τα μοτέρ TSI είναι τα πιο αξιόπιστα και αποδοτικά τούρμπο μοτέρ και για αυτό τα επιλέξαμε. Ήταν προφανής επιλογή για εμάς.» Από την άλλη ο CEO της VW, ο κύριος Matthias Muller δήλωσε «είμαστε βέβαιοι πως με τα μοτέρ μας η Toyota θα συνεχίσει να είναι αξιόπιστη αλλά θα προσθέσει στο λεξιλόγιό της και τις επιδόσεις. Εμείς από την πλευρά μας δεν έχουμε χρόνο να εξελίξουμε υβριδικά και κυψέλες καυσίμου για αυτό συνεργαστήκαμε με την κορυφαία εταιρεία στον κόσμο.»