Όταν τους επιτρέπουμε να εξερευνήσουν νέες τροφές με όλες τις αισθήσεις τους, τους δίνουμε θετικές εμπειρίες και τα ενθαρρύνουμε να δοκιμάσουν πράγματα τα οποία αρχικά δεν πλησίαζαν.
Ο πιο παλιός κανόνας που ξέρουμε ως παιδιά είναι να μην παίζουμε με το φαγητό μας όταν καθόμαστε στο τραπέζι. Ίσως όμως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε, ειδικά αν έχουμε παιδιά που είναι επιλεκτικά στο φαγητό. Όταν τους επιτρέπουμε να εξερευνήσουν νέες τροφές με όλες τις αισθήσεις τους, τους δίνουμε θετικές εμπειρίες και τα ενθαρρύνουμε να δοκιμάσουν πράγματα τα οποία αρχικά δεν πλησίαζαν. Ερευνητές από την Φινλανδία μας ενημερώνουν ότι εκεί υπάρχουν προγράμματα στην προσχολική ηλικία, σύμφωνα με τα οποία υπάρχει διατροφική εκπαίδευση που βασίζεται στις αισθήσεις. Περιλαμβάνουν δραστηριότητες, όπως η προετοιμασία σαλάτας, η καλλιέργεια λαχανικών σε κήπο και μαθήματα με παρατήρηση τροφών μέσω των αισθήσεων.
Τα παιδιά που συμμετείχαν σε αυτά, επέλεγαν περισσότερα φρούτα και λαχανικά από τον μπουφέ γιατί νιώθουν μεγαλύτερη χαρά όταν μπορούν να δοκιμάσουν με το στόμα και τα χέρια τους. Ακόμα και αν ήταν επιλεκτικά στο φαγητό, το ένα παιδί επηρέαζε το άλλο θετικά. Εξάλλου, το ίδιο ισχύει και για τη μάθηση αριθμητικής και γλώσσας. Υπάρχουν διαφορετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες ώστε να μην μένει το παιδί μόνο στο διάβασμα.
Καταρχάς, αφήστε το παιδί να συμμετάσχει στην προετοιμασία του φαγητού. Ακόμα και αν δεν το δοκιμάσουν, μαθαίνουν πώς μυρίζει, πώς μαγειρεύεται και πώς μπορεί να συνδυαστεί με άλλες τροφές. Μία άλλη έξυπνη κίνηση είναι να φτιάξετε μαζί μία μικρή χειροτεχνία που να καταναλώνεται ως σνακ. Κόψτε στη μέση ένα στεγνό κουτί από γάλα και κρατήστε το πάνω μέρος. Βάλτε στο εσωτερικό λαχανικά σε μικρά κομμάτια (σπαράγγια, καροτάκια, αγγουράκια και περάστε το χαρτόνι με σος γιαουρτιού και βάλτε το στο ψυγείο.