Γιατί έγινα “γατάκι” οδηγώντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Τι κέρδισα;


Γιατί έγινα “γατάκι” οδηγώντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ποιο είναι το πραγματικό μου όφελος από την εμπειρία μου με EV όλους αυτούς τους μήνες

Από άποψης ψυχολογίας, η αγορά και χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχει τα θετικά του και κάποια αρνητικά, τα οποία θα σας αναλύσω ποιο κάτω.

Το γεγονός πως οδηγώ ένα εντελώς αθόρυβο όχημα, με μηδενικούς κραδασμούς, με ηρεμεί από άποψης ηχορύπανσης. Ακόμα και το πιο αθόρυβο θερμικό αυτοκίνητο, είναι τελικά θορυβώδες πλέον για κάποιον που έχει στην κατοχή EV.

Αν και κάτοχος και σε θερμικά αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν, το ηλεκτρικό το κάνει ακόμα πιο εύκολο. Ηλεκτρικά και Hybrid, έχουν μια τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος, που κάνει την οδήγηση στις αυξημένες από κίνηση μεγαλουπόλεις ακόμα πιο ξεκούραστο, μιας και χρειάζεται να βάζεις το πόδι στο φρένο μόνο όταν πρέπει να σταματήσεις. Αν το αυτοκίνητο (συνήθως τα Γερμανικά) έχει και hold, τα πόδια σου παραμένουν στο πάτωμα όσο το αυτοκίνητο είναι σταματημένο σε φανάρι ή μποτιλιάρισμα.

Το γεγονός ότι έχω ένα αυτοκίνητο που αν θελήσω να αναπτύξω υπερβολική επιτάχυνση, θα μου το δώσει αβίαστα και αθόρυβα, βγάζοντας το mode από Eco ή Eco+, μου δείχνει μια άλλη αίσθηση που δεν την βίωσα ποτέ σε θερμικό αυτοκίνητο, όσο γρήγορο σε ιπποδύναμη και αν ήταν.

Η “έκρηξη” που νιώθεις με το ρεύμα, δεν συγκρίνεται με τίποτα με τους κανονικούς κινητήρες. Το λένε όλοι, όχι μόνο εγώ.

Ένα πρόβλημα υπάρχει μόνο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λειτουργεί αρνητικά στην ψυχολογία του χρήστη. Το γεγονός ότι είναι μόνιμα καρφωμένο το βλέμμα σου στην ένδειξη για τα υπόλοιπα χιλιόμετρα που θα σου “βγάλει” το EV.

Ψυχοφθόρο; Ναι και μάλιστα πολύ, αλλά έτσι είναι η ζωή και η τεχνολογία. Σε κάποια κερδίζεις και σε κάποια χάνεις.

Γιατί έγινα "γατάκι" οδηγώντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Τι κέρδισα;
Γιατί έγινα “γατάκι” οδηγώντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Τι κέρδισα;

Το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε πρώιμα στάδια τεχνολογίας όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, δε σημαίνει ότι μελλοντικά τα αυτοκίνητα δεν θα δίνουν 1300 – 1500 χλμ. αυτονομίας. Το άγχος πάντως και τότε θα υπάρχει.

Αυτό με έκανε “γατάκι” στην οδήγηση

Η ήπια και οικονομική οδήγηση σε συνδυασμό με την πραγματικά μαλακή κύλιση ιδίως όταν το mode είναι σε Eco, αλλά και αυτό το “τράβηγμα” όταν αφήνεις το γκάζι, που αυτοφορτίζει την μπαταρία σου, αυξάνοντας έως 3 χλμ. την οδήγηση, κάνει όχι μόνο εμένα, αλλά όλους τους οδηγούς των EV να πατάνε λιγότερο το γκάζι, να πηγαίνουν με ηρεμία στο δρόμο και να μην εμπλέκονται σε τροχαία.

Το πραγματικό κόστος κατανάλωσης μέσα στην πόλη σε ευρώ

Αν υποθέσουμε ότι έχουμε μια μέση κατανάλωση 13 με 15 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα, τότε το κόστος με τα σημερινά δεδομένα θα είναι 1,90 με 2.30 ευρώ.

Ένας μέσος χρήστης στην Αττική, κάνει 15000 χιλιόμετρα ετησίως, που σημαίνει ένα μεσοσταθμικό συνολικό κόστος 300 ευρώ σε ρεύμα. Ένα θερμικό αυτοκίνητο πετρελαίου με μέση κατανάλωση 6 λίτρων ανά 100 χλμ., έχει κόστος σε καύσιμα 1400 ευρώ περίπου. Αν προσθέσουμε και ένα service που επιβάλλεται ανά έτος και είναι περίπου 150 ευρώ, αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας που είναι γύρω στα 100 ευρώ, μιλάμε για μια διαφορά κόστους πέντε φορές πάνω.

Αν σε αυτό προσθέσουμε το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν service παρά μόνο “επιτήρηση” και αλλαγές μόνο σε υγρά φρένων, φίλτρο καμπίνας, τακάκια και ελαστικά, τότε μιλάμε μόνο για θετικά και ελάχιστα αρνητικά της ηλεκτροκίνησης.

Για όσους λένε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω μικρής αυτονομίας δεν μπορούν να ταξιδέψουν ή μπαίνουν τελευταία στο πλοίο, ακόμα και εκεί έχει τα θετικά του. Πρώτον, διότι ανά 300 χιλιόμετρα κάνεις μια στάση 30-40 λεπτών (τόσο θέλει ένα EV για να γεμίσει στο 80%) και ξεκουράζεσαι πραγματικά, ενώ στα πλοία, μπαίνεις τελευταίος (για λόγους ασφαλείας) αλλά βγαίνεις πρώτος!


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ