Το μυστήριο των «μοιραίων τεσσάρων λεπτών» του καταδικασμένου αεροσκάφους της Νότιας Κορέας


Αμείλικτα τα ερωτήματα για την αεροπορική καταστροφή με τους 179 νεκρούς

Συγκλονισμένη παραμένει η Νότια Κορέα από το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους με τα ερωτήματα να είναι πολλά και κυρίως αναπάντητα για τα αίτια της τραγωδίας με τους ειδικούς να εστιάζουν και να αμφισβητούν ορισμένες από τις ενέργειες του πιλότου στα μοιραία τέσσερα λεπτά πριν συντριβεί.

Το αεροπλάνο, ένα Boeing 737-800m προσγειώθηκε με την κοιλιά, γλίστρησε από το τέλος του διαδρόμου και τυλίχθηκε στις φλόγες καθώς χτύπησε σε ανάχωμα στο διεθνές αεροδρόμιο Muan στις 29 Δεκεμβρίου στις 9 το πρωί τοπική ώρα.

Και οι 175 επιβάτες και το τέσσερα μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν, καθιστώντάς την, την πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή σε έδαφος της Νότιας Κορέας. Μόνο δύο από τα μέλη του πληρώματος, ένας άνδρας και μια γυναίκα, διασώθηκαν από την ουρά του φλεγόμενου αεροπλάνου.

notia-korea

Tα ερωτήματα για την τραγωδία

Οι ερευνητές εξακολουθούν να εξετάζουν εάν μια σύγκρουση με πουλί ή πτηνά προκάλεσε τη συντριβή, μια διαδικασία που αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες για να συνδυάσει τη σειρά των γεγονότων.

Αλλά καθώς διεξάγεται η έρευνα, οι ειδικοί της αεροπορίας έχουν εγείρει σοβαρά ερωτήματα για σχεδόν κάθε στοιχείο της συντριβής.

Κάποιος αναρωτήθηκε πώς υπήρξαν τόσες πολλές μηχανικές βλάβες με το σύστημα προσγείωσης και τα πτερύγια, και πώς επιτρεπόταν να πάει τόσο γρήγορα. ένας άλλος ρώτησε γιατί το αεροπλάνο «γύρισε» και μπήκε από τον βορρά.

Ένας τρίτος ρώτησε πώς οι υπάλληλοι του αεροδρομίου επέτρεψαν σε τόσα πουλιά, έως και 200.000, να ζουν σε κοντινή απόσταση από τον ταξιδιωτικό κόμβο, αυξάνοντας τον κίνδυνο σύγκρουσης κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Η πτήση 7C2216 της Jeju Air πέταξε από την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Muan, σε μια διαδρομή πτήσης που άνοιξε μόλις αυτόν τον μήνα.

Τα δεδομένα από το FlightRadar24 αποκάλυψαν ότι δύο φορές τις τρεις ημέρες πριν από τη συντριβή, το αεροπλάνο προσγειώθηκε από τα νότια του διαδρόμου χωρίς πρόβλημα, πριν φτάσει στους τερματικούς σταθμούς του αεροδρομίου.

Τα μοιραία 4 λεπτά πριν το τέλος

Αλλά τη μοιραία μέρα της συντριβής, το αεροπλάνο αναγκάστηκε να μπει από τον βορρά.

Μετά από μια αρχική αποτυχημένη προσπάθεια προσγείωσης, ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησε τον πιλότο του Boeing 737-800 ότι υπήρχε σημαντικός κίνδυνος επίθεσης από πτηνά.

Στη συνέχεια, το αεροπλάνο ανέβηκε ξανά πριν προσπαθήσει να προσγειωθεί για δεύτερη φορά, αυτή τη φορά με άδεια από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας να πετάξει από τα βόρεια του διαδρόμου.

Μόλις δύο λεπτά αργότερα, το πλήρωμα του αεροπλάνου έστειλε σήμα κινδύνου, πριν προσγειωθεί ένα λεπτό μετά από αυτό, χωρίς να κατεβάσει τον μηχανισμό προσγείωσης.

Μετά την προειδοποίηση για χτύπημα πτηνών και τη δήλωση του Mayday, οι πιλότοι επιχείρησαν να προσγειωθούν στον διάδρομο από την αντίθετη κατεύθυνση, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών.

Αυτή η αλλαγή του σχεδίου εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τους ερευνητές, είπε ο Μάρκο Τσαν, ανώτερος λέκτορας στις αεροπορικές επιχειρήσεις στο Buckinghamshire New University και πρώην πιλότος.

«Αλλάχθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση αρκετά αργά επίσης, κάτι που αύξησε τον φόρτο εργασίας», είπε ο Chan. “Είναι πολλά παιχνίδια εικασιών σε αυτό το στάδιο.”

Το κενό πληροφοριών για αυτό το δυστύχημα προέρχεται, εν μέρει, από τα λίγα που είναι γνωστά για τον πιλότο του αεροπλάνου, ο οποίος έχασε τραγικά τη ζωή του στη συντριβή.

Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας είπε ότι εργάζονταν σε αυτόν τον βαθμό από το 2019 και κατέγραψε 6.823 ώρες πτήσης.

Ο πρώτος αξιωματικός, εν τω μεταξύ, εργαζόταν σε αυτόν τον βαθμό από το 2023 και είχε καταγράψει περίπου 1.650 ώρες πτήσης.

Ο Hwang Ho-won, πρόεδρος της Κορεατικής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας, είπε στο DNYUZ : «Ένα μεγάλο ερώτημα είναι γιατί ο πιλότος βιαζόταν τόσο πολύ να προσγειωθεί».

Είπε ότι όταν οι πιλότοι αναγκαστούν σε μια κοιλιακή προσγείωση, θα κάνουν ό,τι μπορούν για να κερδίσουν χρόνο και να επιτρέψουν στο προσωπικό εδάφους να προετοιμαστεί για έκτακτη ανάγκη.

Αλλά ο πιλότος της Jeju Air προφανώς αποφάσισε ότι δεν είχε τέτοιο χρόνο, είπε.

«Έχασε και τους δύο κινητήρες; Ήταν ανθρώπινο λάθος η απόφαση να προσγειωθεί τόσο βιαστικά», αναρωτήθηκε ο Χουάνγκ.

South Korea Plane Fire

Η Έρικα Άρμστρονγκ, πιλότος και πρώην συμβασιούχος εργαζόμενος στην Boeing, είπε στο CNN ότι ενώ είναι άβολο να κατηγορείς το πλήρωμα, συχνά τα αεροπορικά δυστυχήματα οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος και όχι σε μηχανικό σφάλμα.

Επίσης, αμφισβητείται η αξιοπλοΐα του ίδιου του αεροπλάνου Boeing.

Ο Κριστιάν Μπέκερτ, ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και πιλότος της Lufthansa, είπε ότι το βίντεο υποδηλώνει ότι εκτός από τις όπισθεν, τα περισσότερα από τα συστήματα πέδησης του αεροπλάνου δεν ενεργοποιήθηκαν, δημιουργώντας «μεγάλο πρόβλημα» και γρήγορη προσγείωση.

Ο Μπέκερτ είπε ότι ένα χτύπημα πουλιού είναι απίθανο να προκάλεσε ζημιά στο σύστημα προσγείωσης ενώ ήταν ακόμη ανυψωμένο, και ότι αν είχε συμβεί όταν ήταν κάτω, θα ήταν δύσκολο να σηκωθεί ξανά.

Ένας έμπειρος καπετάνιος είπε στη γερμανική εφημερίδα Bild ότι παραμένει άγνωστο για ποιο λόγο δεν επεκτάθηκε ο εξοπλισμός προσγείωσης του αεροπλάνου κατά τη δεύτερη προσπάθεια προσγείωσης.

Ο Robert Sumwalt, πρώην πρόεδρος του NTSB, δήλωσε στο CBS News: «Πέταξα 737 για 10 χρόνια ως καπετάνιος και μπορώ να πω ότι ο εξοπλισμός προσγείωσης μπορεί να αναπτυχθεί χειροκίνητα, οπότε το πραγματικό ερώτημα θα είναι τι όρισε τη σειρά των γεγονότων. εδώ;

«Το χτύπημα των πουλιών δημιούργησε τη σειρά των γεγονότων όπου το πλήρωμα έσπευσε και δεν ανέπτυξε τον εξοπλισμό προσγείωσης; Αμφιβάλλω αν υπήρξε κάποιου είδους δυσλειτουργία με το γρανάζι, δεδομένου ότι μπορεί να αναπτυχθεί χειροκίνητα και με τα κανονικά μέσα.’

Παρόλα αυτά, ήταν επιφυλακτικός στο να ρίξει την ευθύνη στον κατασκευαστή του αεροπλάνου, την Boeing, η οποία φέτος αντιμετώπισε αυστηρό έλεγχο για την ασφάλεια των αεροπλάνων της .

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που θα εξετάσουν οι ερευνητές είναι το χτύπημα των πτηνών και η επικράτηση των υδρόβιων πτηνών στην περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο.

Ο Joo Yong-gi, ο 57χρονος διευθυντής του Ινστιτούτου Ecological Culture Research Institute, δήλωσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ότι η περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο «είναι μια διαδρομή για αποδημητικά πουλιά», προσθέτοντας ότι είναι «πολύ πιθανό να συμβούν σύγκρουσεις με πουλιά στο μέλλον στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan.

Ο ειδικός στα πτηνά είπε ότι είναι μάρτυρας ενός σμήνος 200.000 κύκνων κοντά στο αεροδρόμιο Muan γύρω στις 6 μ.μ. της 29ης ημέρας, την ημέρα της συντριβής του επιβατικού αεροπλάνου Jeju Air.

Ένα χτύπημα πουλιού θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τους κινητήρες CFM International του αεροπλάνου, αν τους είχε ρουφήξει ένα σμήνος, αλλά αυτό δεν θα τους έκλεινε αμέσως, δίνοντας στους πιλότους λίγο χρόνο να αντιδράσουν, είπε ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα ασφάλειας αεροπορικών εταιρειών Τζέφρι Ντελ.

Τα πουλιά που χτυπούσαν το αεροπλάνο μόνα τους ήταν απίθανο να εξηγήσουν το μέγεθος της καταστροφής, δήλωσε ο Ιταλός ειδικός στην αεροπορία Γκρέγκορι Αλέγι.

Ένας πιθανός παράγοντας μπορεί να ήταν η δομή του αεροδρομίου. Οι ειδικοί χαρακτήρισαν «ανεύθυνη» την απόφαση του αρχιτέκτονα να τοποθετήσει ένα τσιμεντένιο φράγμα στο νότιο άκρο του διαδρόμου.

«Δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα πιο ανεύθυνο από αυτό που έκαναν (οι αξιωματούχοι της αεροπορίας της Νότιας Κορέας)», είπε ο Shawn Pruchnicki, επίκουρος καθηγητής στο κολέγιο μηχανικών στο κρατικό πανεπιστήμιο του Οχάιο.

«Κατά τη γνώμη μου, είναι υπεύθυνοι για τον αριθμό των ανθρώπων που σκοτώθηκαν εξαιτίας αυτού του σχεδίου».

Πρόσθεσε ότι η συντριβή δεν θα ήταν τόσο θανατηφόρα αν δεν ήταν το τσιμεντένιο ανάχωμα.

Ο εμπειρογνώμονας εναέριας ασφάλειας David Learmount συμφώνησε, λέγοντας στο BBC ότι αν δεν υπήρχε το «εμπόδιο», το αεροπλάνο «θα είχε προσγειωθεί με τους περισσότερους -πιθανότατα όλους- όσους επέβαιναν ζωντανοί».

Μπορεί επίσης να υπάρχει βαθύτερο ζήτημα στο παιχνίδι με το αεροδρόμιο.

Το Muan International έχει το υψηλότερο ποσοστό πτηνών από οποιονδήποτε κόμβο αεροπορικών ταξιδιών της Νότιας Κορέας, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης, με 10 περιστατικά που καταγράφηκαν μεταξύ 2019 και Αυγούστου 2024.

Με 11.004 πτήσεις που πραγματοποιούνται στο αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αυτό μεταφράζεται σε ποσοστό χτυπήματος 0,09%.

Επιπλέον, υπάρχουν ανησυχίες για την έκθεση του αεροδρομίου σε χτυπήματα πουλιών από τότε που άνοιξε το 2007.

Ενώ οι εκτιμήσεις περιβαλλοντικών επιπτώσεων επισήμαναν τις συγκρούσεις με πτηνά ως σημαντικό κίνδυνο κατά τη φάση σχεδιασμού, η εφαρμογή μέτρων όπως ηχητικά κανόνια, λέιζερ και προειδοποιητικά φώτα για να τρομάξουν τα πτηνά έχει καθυστερήσει εδώ και χρόνια λόγω των συνεχιζόμενων εργασιών επέκτασης του διαδρόμου.

Η επιχειρησιακή ετοιμότητα του αεροδρομίου έχει επίσης τεθεί υπό αυστηρό έλεγχο.

Τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι παρά το γεγονός ότι τρέχει για 17 χρόνια, άρχισε να εκτελεί διεθνείς πτήσεις μόλις αυτόν τον μήνα.

Η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο, η Korea Airports Corporation, έμεινε χωρίς διευθύνοντα σύμβουλο για οκτώ συνεχείς μήνες μετά την παραίτηση του προηγούμενου τον Απρίλιο.

Ό,τι κι αν συμβεί, οι ερευνητές θα χρειαστούν αρκετούς μήνες για να αναλύσουν πλήρως την τραγωδία και να κατανοήσουν πώς να αποτρέψουν περαιτέρω περιστατικά όπως αυτό.

Μεγάλο μέρος της έρευνας θα περιστρέφεται γύρω από το μαύρο κουτί του αεροπλάνου.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ