Ανάλυση Guardian: Απίθανο τα πουλιά να έριξαν το μοιραίο αεροσκάφος στη Νότια Κορέα


Ειδικοί απορρίπτουν τη θεωρία ότι τα πουλιά στον κινητήρα ήταν η αιτία της αεροπορικής τραγωδίας

Μία ημέρα μετά τη θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στη Νότια Κορέα, η απάντηση ως προς το τι πήγε στραβά με το Jeju Air 2216 παραμένει αόριστη.

Παρόλο που οι ειδικοί παραμένουν προβληματισμένοι από το τι προκάλεσε τη συντριβή που σκότωσε 179 ανθρώπους, οι ειδικοί λένε ότι ένα πουλί που χτυπά τον κινητήρα είναι απίθανο να είναι ο μοναδικός παράγοντας.

Ο πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Muan φέρεται να εξέδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πουλιών λίγο πριν από το περιστατικό, με αξιωματούχο του τμήματος μεταφορών της Νότιας Κορέας να λέει στα μέσα ενημέρωσης ότι ο πιλότος είχε πει στους ελεγκτές ότι το αεροπλάνο είχε υποστεί χτύπημα πουλιών πριν κηρύξει mayday.


Η αρχική θεωρία ήταν ότι το χτύπημα των πουλιών οδήγησε σε βλάβη του κινητήρα που τροφοδοτούσε το σύστημα προσγείωσης, το οποίο με τη σειρά του προκάλεσε τη θανατηφόρα προσγείωση.

Ωστόσο, η Δρ Sonya Brown, ανώτερη λέκτορας αεροδιαστημικού σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, είναι επιφυλακτική.

«Ένα χτύπημα πουλιών πρέπει να είναι ένα γεγονός από το οποίο επιβιώνεις… Δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε αυτό που τελικά είδαμε, ειδικά επειδή σε κάθε περίπτωση όπου ένας κινητήρας δεν λειτουργεί (όπως υποδηλώνει το βίντεο), εξακολουθεί να υπάρχει άφθονη ισχύς», λέει, προσθέτοντας ότι τα χτυπήματα πουλιών είναι τόσο συνηθισμένα που λαμβάνονται υπόψη στο σχεδιασμό σύγχρονων αεροπλάνων.

Σε ένα Boeing 737 και σε οποιοδήποτε εμπορικό αεροσκάφος υπάρχουν στρώματα πλεονασμού, ειδικά για το σύστημα προσγείωσης, το οποίο λειτουργεί υδραυλικά, λέει.

“Ακόμα κι αν αυτό αποτύχει, έχει πλεονασμό στο ότι μπορεί ακόμα να επεκταθεί χωρίς το υδραυλικό σύστημα [το οποίο] βασικά λειτουργεί με βαρύτητα, οπότε το σύστημα προσγείωσης θα πρέπει να είναι ακόμα σε θέση να επεκταθεί”.

Υπάρχουν επίσης διπλές εφεδρείες για άλλα συστήματα ελέγχου της πτήσης, όπως τα πτερύγια και τα πτερύγια – το τελευταίο από τα οποία ο Brown περιγράφει ως κάτι σαν αεροτομή σε αυτοκίνητο – που σημαίνει ότι αυτά τα εργαλεία, τα οποία πέφτουν πριν από την προσγείωση για να αυξήσουν την αντίσταση και να επιβραδύνουν το αεροσκάφος, θα έπρεπε να έχουν ενεργοποιηθεί.

“Λειτουργούν με δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα και είναι πολύ απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να εξουδετερώσει αυτά τα δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα.

“Φαίνεται ότι υπάρχουν περισσότερα σε αυτό το περιστατικό”, λέει.

Ο καθηγητής Doug Drury, του Πανεπιστημίου Central Queensland, συμφωνεί ότι το χτύπημα πουλιού από μόνο του είναι απίθανο να αποτελεί τη μοναδική αιτία.

“Ένα χτύπημα πουλιού σε έναν κινητήρα δεν θα προκαλούσε την πλήρη βλάβη όλων των συστημάτων, μπορείτε να πετάξετε ένα 737 με έναν κινητήρα”, λέει ο Drury, ένας βετεράνος πιλότος που έχει πετάξει εμπορικά, στρατιωτικά και ιδιωτικά τσάρτερ κατά τη διάρκεια της καριέρας του.

Καθώς οι ερευνητές αρχίζουν να εξετάζουν τα δεδομένα πτήσης του μαύρου κουτιού και τις ηχογραφήσεις στο πιλοτήριο, μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος πριν υπάρξουν οριστικές απαντήσεις.

Από την πλευρά του, ο Drury είναι μπερδεμένος από την ταχύτητα με την οποία το αεροπλάνο πλησίασε τον διάδρομο.

«Αν επρόκειτο να κάνεις προσγείωση με την κοιλιά, θα επιβράδυνες για να σταματήσεις την ταχύτητα», λέει. «Αλλά αυτό το πράγμα κατέβαινε στον διάδρομο με πολλή ενέργεια».

Το αεροπλάνο προσγειώθηκε επίσης προς την αντίθετη κατεύθυνση από ό, τι συνήθως λειτουργεί ο διάδρομος, λέει, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να προσγειώθηκε με ούριο άνεμο. Τα αεροπλάνα συνήθως προσγειώνονται ενάντια σε τέτοιους ανέμους για να τα βοηθήσουν να επιβραδύνουν.

«Γιατί πήγαιναν τόσο γρήγορα», ρωτάει. «Υπάρχουν πολύ περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις σε αυτό το σημείο».


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ