Το σμήνος πουλιών αναδείχθηκε ως πιθανός παράγοντας για τη συντριβή της Κυριακής του νοτιοκορεατικού αεροσκάφους με τραγικό απολογισμό 179 νεκρούς
Αξιωματούχοι αποκάλυψαν ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προειδοποίησαν το αεροσκάφος για τους κινδύνους πουλιών λίγα λεπτά πριν από το ατύχημα και ένα από τα επιζώντα μέλη του πληρώματος φέρεται να ανέφερε την ύπαρξή τους μετά τη διάσωσή του. Ενώ η ακριβής αιτία παραμένει υπό διερεύνηση, το περιστατικό έχει τραβήξει την προσοχή στο ιστορικό του Διεθνούς Αεροδρομίου Muan με τέτοια περιστατικά, αναφέρει το Yonhap News.
Το αεροδρόμιο έχει καταγράψει το υψηλότερο ποσοστό χτυπημάτων από πουλιά μεταξύ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Νότιας Κορέας, με 10 περιστατικά που αναφέρθηκαν μεταξύ 2019 και Αυγούστου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία που υπέβαλε στο κοινοβούλιο η Korea Airports Corporation.
Αν και ο απόλυτος αριθμός είναι μικρός, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη γενίκευση σε ουσιαστικές στατιστικές, το ποσοστό απεργιών 0,09% των πτήσεων είναι σημαντικά υψηλότερο από άλλα μεγάλα αεροδρόμια όπως το Gimpo (0,018%) και το Jeju (0,013%).
Οι εμπειρογνώμονες της αεροπορίας λένε ότι τα χτυπήματα πουλιών μπορεί να είναι καταστροφικά. Ο κίνδυνος είναι ιδιαίτερα υψηλός στο Muan λόγω της θέσης του κοντά σε χωράφια και παράκτιες περιοχές.
Σε εθνικό επίπεδο τα περιστατικά κρούσης πτηνών αυξάνονται σταθερά, από 108 το 2019 σε 152 πέρυσι. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η αύξηση αυτή μπορεί να συνδέεται με την κλιματική αλλαγή, με τα μεταναστευτικά πουλιά να γίνονται μόνιμοι κάτοικοι και να σημειώνονται αλλαγές τόσο στον χρόνο όσο και στα είδη των πουλιών που εμφανίζονται στα αεροδρόμια.
Τα αεροδρόμια χρησιμοποιούν διάφορα αντίμετρα, όπως ηχητικά αποτρεπτικά μέσα και συστήματα παρακολούθησης, ενώ ορισμένα διερευνούν τώρα την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και ραντάρ για την παρακολούθηση των κινήσεων των πτηνών.