Οφέλη για τους οδηγούς – Πόση ενέργεια αποθηκεύει μία μπαταρία αυτοκινήτου;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν ισχυρές μπαταρίες, ικανές να αποθηκεύσουν και να παρέχουν ενέργεια όχι μόνο για το ίδιο το όχημα αλλά και για εξωτερικές ανάγκες. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο, η μπαταρία του μπορεί να αξιοποιηθεί ως αποθήκη ενέργειας για ένα κτήριο ή το ηλεκτρικό δίκτυο, συμβάλλοντας στη μείωση του ενεργειακού κόστους.
Τι είναι η αμφίδρομη φόρτιση;
Η αμφίδρομη φόρτιση επιτρέπει την επιστροφή της ενέργειας που αποθηκεύεται στην μπαταρία του αυτοκινήτου προς εξωτερικές συσκευές (V2D – Vehicle-to-Device), φορτία (V2L – Vehicle-to-Load), οικιακές ανάγκες (V2H – Vehicle-to-Home) ή ακόμα και το δημόσιο δίκτυο (V2G – Vehicle-to-Grid).
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω σταθμών αμφίδρομης φόρτισης, οι οποίοι επιτρέπουν τόσο τη φόρτιση του οχήματος όσο και τη διοχέτευση ενέργειας από την μπαταρία σε εξωτερικούς αποδέκτες. Παρότι οι σταθμοί αυτοί είναι προς το παρόν περιορισμένοι, αναμένεται η ευρύτερη διάδοσή τους στο μέλλον.
Οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μεσαίου μεγέθους, μπορούν να αποθηκεύσουν περίπου 60 κιλοβατώρες, ποσότητα αρκετή για να καλύψει τις εβδομαδιαίες ανάγκες ενός μικρού νοικοκυριού.
Με τη χρήση ηλιακών πάνελ, η αμφίδρομη φόρτιση προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας και αξιοποίησής της τη νύχτα. Αυτό μειώνει το κόστος ενέργειας και εξαλείφει την ανάγκη αγοράς ξεχωριστών μπαταριών αποθήκευσης.
Οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να λειτουργήσουν ως αποθήκες ενέργειας, βοηθώντας στη σταθεροποίηση του ηλεκτρικού δικτύου, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν διακυμάνσεις στην παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας. Πλεονάσματα ενέργειας από αιολικές ή ηλιακές πηγές μπορούν να αποθηκεύονται και να επαναδιοχετεύονται στο δίκτυο όταν η ζήτηση είναι αυξημένη, μειώνοντας την εξάρτηση από μονάδες φυσικού αερίου ή άνθρακα.
Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα, είτε μέσω της μείωσης του κόστους ενέργειας είτε μέσω προγραμμάτων αμοιβής για την παροχή ενέργειας στο δίκτυο. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, η Renault προσφέρει δωρεάν ρεύμα για 10.000 χιλιόμετρα σε οδηγούς που χρησιμοποιούν τη λειτουργία V2G κατά μέσο όρο 15 ώρες την ημέρα.
Η τεχνολογία αυτή έχει δοκιμαστεί σε περισσότερα από 150 έργα παγκοσμίως και αναμένεται να καθιερωθεί ευρύτερα. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η αμφίδρομη φόρτιση θα αποτελέσει κρίσιμο στοιχείο για έναν κλιματικά ουδέτερο ενεργειακό εφοδιασμό. Με την ανάπτυξη περισσότερων σταθμών φόρτισης και τη δημιουργία ενιαίων προτύπων, η χρήση των μπαταριών αυτοκινήτων για την αποθήκευση και παροχή ενέργειας θα επεκταθεί, προσφέροντας περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη.
Πηγή: DW