Η εταιρεία διαχείρισης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης ενεργοποίησε αυτόματα όλους τους προβλεπόμενους μηχανισμούς.
Σχέδιο για να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα ασφαλείας με τους επιβάτες είχε η εταιρεία διαχείρισης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης.
Μία μέρα μετά την ανακοίνωση ότι λόγω διακοπής ηλεκτροδότησης της γραμμής ακινητοποιήθηκε συρμός μεταξύ των σταθμών «Φλέμινγκ» και «Ευκλείδη», νέες πληροφορίες αναφέρουν ότι όλα όσα συνέβησαν ήταν μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που είχε εκπονηθεί και ισχύει στο σύνολο των υπερσύγχρονων μετρό παγκοσμίως, που λειτουργούν με σύγχρονη τηλεδιοίκηση, όπως ακριβώς δηλαδή συμβαίνει και στη Θεσσαλονίκη.
Είναι χαρακτηριστικό, όπως αναφέρουν καλά γνωρίζοντες, ότι η εταιρεία διαχείρισης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης ενεργοποίησε αυτόματα όλους τους προβλεπόμενους μηχανισμούς και έτσι δεν υπήρξε κανένα απολύτως πρόβλημα ασφαλείας για τους πολίτες.
Μέσα σε μόλις λίγα λεπτά άλλωστε συνέβησαν τα εξής:
- Στις 17:59 το απόγευμα του Σαββάτου στο μετρό Θεσσαλονίκης σήμανε συναγερμός . Μία υπόνοια για βραχυκύκλωμα που αναφέρθηκε στο κέντρο λειτουργίας κινητοποίησε αμέσως το προσωπικό. Άμεσα και αυτόματα όπως προβλέπεται από τους κανόνες ασφαλείας διακόπηκε η ηλεκτροδότηση προκειμένου να μην υπάρξει κανένα ζήτημα με την ασφάλεια των επιβατών.
- Ο συρμός ανάμεσα στους σταθμούς «Φλέμινγκ» και «Ευκλείδης» ακινητοποιήθηκε.
- Τέθηκε σε εφαρμογή αμέσως η συντεταγμένη απομάκρυνση των επιβατών: Δηλαδή, εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας έσπευσε στο σημείο ακινητοποίησης του συρμού.
Σύμφωνα με τα πρωτόκολλα ασφαλείας , οι ελεγκτές ανοίγουν με ασφάλεια τις πόρτες του συρμού και απομακρύνουν συντεταγμένα και με ηρεμία τους επιβάτες προς τον επόμενο σταθμό, μέσω του κατασκευασμένου – γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο – πεζοδιαδρόμου που βρίσκεται σε ασφαλές σημείο μέσα στις σήραγγες και κατά μήκος της συνολικής διαδρομής.
Οι επιβάτες – συνοδεία του προσωπικού – φτάνουν, έπειτα από λίγα λεπτά στον επόμενο σταθμό και όλοι είναι ασφαλείς.
Προτεραιότητα σύμφωνα με το πρωτόκολλο ασφαλείας είναι οι επιβάτες να μην παραμείνουν επί ώρα κινητοποιημένοι και εγκλωβισμένοι στο συρμό κάτι που θα μπορούσε να δημιουργήσει πανικό, εντάσεις και πιθανούς τραυματισμούς .
Για το λόγο αυτό και παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε κίνδυνος για την ασφάλεια…το πρωτόκολλο τέθηκε άμεσα σε ισχύ.
Τι προβλέπει; Ότι μέσω του πεζοδρομίου που έχει υπάρχει παράλληλα με τις ραγές του μετρό, και έχει κατασκευαστεί από την ανάδοχο εταιρεία, οι επιβάτες συνοδεία υπαλλήλων θα πρέπει να μεταφερθούν συντεταγμένα στον επόμενο σταθμό. Όπως και έγινε…
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ THEMA
«Από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση. Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ εγγυάται την ασφάλεια του συστήματος και τη μεγαλύτερη δυνατή διαθεσιμότητα του δικτύου».
Να σημειωθεί ότι αντίστοιχα πρωτόκολλα έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία σε αντίστοιχα περιστατικά που σημειώθηκαν στα μετρό του Μιλάνου και του Σίδνεϋ που θεωρούνται – μαζί με την Θεσσαλονίκη – τα πλέον σύγχρονα και ασφαλή παγκοσμίως.