Η συνοδεία του Μπάιντεν διασώθηκε όταν το αεροπλάνο του Λευκού Οίκου έπιασε φωτιά στη μέση της πτήσης
Το αεροπλάνο μετέφερε κυβερνητικό προσωπικό και αξιωματούχους σε εκδήλωση για την Ημέρα των Ευχαριστιών στη Νέα Υόρκη προτού προσγειωθεί εσπευσμένα.
Ένας δημοσιογράφος -που ταξίδευε με τον πρόεδρο- ανέφερε ότι είδε μια φωτιά κάτω από τον δεξιό κινητήρα λίγο πριν το προσωπικό ενημερωθεί ότι το αεροσκάφος θα προσγειωθεί νωρίτερα.
Οι εργαζόμενοι απομακρύνθηκαν από το αεροπλάνο, το οποίο ανήκει στον στόλο τωναεροπλανο προεδρικών ελικοπτέρων HMX-1 του Σώματος Πεζοναυτών, προτού μεταφερθούν σε ένα δεύτερο αεροπλάνο.
Ήταν καθ’ οδόν για να συναντήσουν τον απερχόμενο πρόεδρο Μπάιντεν, 82 ετών, σε μια εκδήλωση με μέλη της αμερικανικής ακτοφυλακής στο Στάτεν Άιλαντ.
Το περιστατικό προκάλεσε μια μικρή καθυστέρηση για την επιστροφή του Μπάιντεν στην Ουάσινγκτον το βράδυ της Δευτέρας, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Τι συμβαίνει με τα συγκεκριμένα αεροπλάνα
Την ίδια ημέρα, οι αρμόδιες αρχές έστειλαν επιστολή στον υπουργό Άμυνας Λόιντ Όστιν, ζητώντας του να παραπλίσει ολόκληρο το στόλο των V-22 Ospreys του στρατού λόγω μιας σειράς σοβαρών ανησυχιών για την ασφάλεια.
Αφορμή για την επιστολή αποτέλεσε έρευνα του Associated Press σχετικά με το ιστορικό ατυχημάτων του αεροσκάφους, η οποία αποκάλυψε ανησυχητικά ελαττώματα ασφαλείας και σχεδιασμού.
Στην επιστολή που εστάλη τη Δευτέρα στο Austin, οι Sens. Elizabeth Warren και Ed Markey και ο βουλευτής Richard Neal, όλοι τους Δημοκρατικοί από τη Μασαχουσέτη, ανέφεραν ότι «δεδομένων των σημερινών ανησυχιών σχετικά με την ασφάλεια του V-22, το αεροσκάφος θα πρέπει να καθηλωθεί».
Πρόσθεσαν ότι «δεν θα πρέπει να αναπτυχθεί ξανά μέχρι να αντιμετωπιστούν πλήρως οι σημαντικές ελλείψεις της πλατφόρμας».
Περίπου 46 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί σε ατυχήματα του Osprey τα τελευταία 30 χρόνια.
Ολόκληρος ο στόλος καθηλώθηκε για τρεις μήνες φέτος μετά από μια θανατηφόρα συντριβή στην Ιαπωνία τον Νοέμβριο του 2023, κατά την οποία σκοτώθηκαν οκτώ μέλη της υπηρεσίας, μεταξύ των οποίων και ένας από τη Μασαχουσέτη.
Τα Osprey, τα οποία χρησιμοποιούνται από το Πολεμικό Ναυτικό, την Πολεμική Αεροπορία και το Σώμα Πεζοναυτών και χρησιμοποιούνται στον προεδρικό στόλο, επέστρεψαν τώρα στις πτητικές λειτουργίες, με ορισμένους περιορισμούς.
- Οι πιλότοι των Osprey δήλωσαν στο AP ότι δεν θέλουν να δουν το αεροσκάφος να καθηλώνεται στο έδαφος, παρά τις ανησυχίες για την ασφάλεια, λόγω των μοναδικών δυνατοτήτων του.
- Αξιωματούχοι του προγράμματος δήλωσαν ότι εργάζονται για διορθώσεις ώστε να βελτιώσουν την ασφάλεια και την αξιοπιστία του V-22
Το περιστατικό της Δευτέρας δεν ήταν η πρώτη φορά που το προσωπικό του Λευκού Οίκου ή οι δημοσιογράφοι χρειάστηκε να απομακρυνθούν από ένα Osprey κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια.
Τον Νοέμβριο του 2023 ένα Osprey που μετέφερε δημοσιογράφους και προσωπικό του Λευκού Οίκου επέστρεψε στο έδαφος λίγο μετά την απογείωση, αφού ακούστηκαν τέσσερα δυνατά «ποπ» και έγινε αντιληπτός καπνός.
Το Πεντάγωνο δεν απάντησε στο αίτημα για σχολιασμό της επιστολής
Οι αρμόδιες αρχές επικαλέστηκαν επίσης την αναφορά του AP ότι οι πιλότοι αναγκάζονται να πιέσουν τη λειτουργία «προσωρινής ισχύος» του V-22 για να μπορέσουν να προσγειωθούν με ασφάλεια – αλλά τους συμβουλεύουν να μην το κάνουν, επειδή μπορεί να φθαρούν εξαρτήματα.
Η ενδιάμεση ισχύς ήταν ένας παράγοντας στο πιο πρόσφατο ατύχημα τον Οκτώβριο, όταν ένα Osprey των ιαπωνικών δυνάμεων αυτοάμυνας έγειρε απότομα και χτύπησε στο έδαφος κατά την απογείωση.
Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιλότοι έφταιγαν επειδή δεν ενεργοποίησαν την ενδιάμεση ισχύ κατά την απογείωση.
«Η πραγματικότητα για τους πιλότους είναι ότι πρέπει να ωθήσουν το αεροσκάφος στα όριά του για να παραμείνουν ασφαλείς», συμπέραναν οι αρχές.
Πηγή: www.dailymail.co.uk