Η απόφαση έλαβε επίσης υπόψη της τον τρόπο με τον οποίο μια επιχείρηση ή υπηρεσία μπορεί να προσπαθήσει ανέντιμα να ελέγξει ή να αποκρύψει ανεπιθύμητες κριτικές.
Στις ΗΠΑ δεν μπορείς πλέον να παραπλανείς με ψεύτικα αγορασμένα like και θετικά ή αρνητικά αγορασμένα σχόλια. Καθώς σε ισχύ τέθηκε η απόφαση της FTC -Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου- που ελήφθη τον Αύγουστο και η οποία θα καταπολεμήσει τις ψεύτικες κριτικές και μαρτυρίες.
Η πρόεδρος της FTC, Lina Khan, δήλωσε ότι οι ψεύτικες κριτικές αποτελούν μια δυσάρεστη εκτροπή από τις έντιμες επιχειρήσεις προς τους κακόβουλους προμηθευτές και πωλητές που σπαταλούν το χρόνο και τα χρήματα των ανθρώπων.
«Ενισχύοντας την εργαλειοθήκη της FTC για την καταπολέμηση της παραπλανητικής διαφήμισης, ο τελικός κανόνας θα προστατεύσει τους Αμερικανούς από το να εξαπατηθούν, θα θέσει σε γνώση των επιχειρήσεων που παίζουν παράνομα με το σύστημα και θα προωθήσει αγορές που είναι δίκαιες, ειλικρινείς και ανταγωνιστικές», ανέφερε η πρόεδρος σε δήλωσή της.
Η ακριβής διατύπωση του τελικού κανόνα αφορά κριτικές και μαρτυρίες που παραπλανούν ότι προέρχονται από κάποιον που πράγματι υπάρχει, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει. Αυτό θα περιλαμβάνει τις ψεύτικες κριτικές που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη, εκείνες που δεν είχαν πραγματική εμπειρία με την επιχείρηση ή τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της ή που παραποιούν την εμπειρία του ατόμου που τις δίνει.
Τέλος στα ψεύτικα σχόλια
Απαγορεύεται στις επιχειρήσεις να δημιουργούν ή να πωλούν τέτοιες κριτικές ή μαρτυρίες. Τους απαγορεύει επίσης να αγοράζουν τέτοιες κριτικές, να τις προμηθεύονται από εσωτερικούς της εταιρείας ή να διαδίδουν τέτοιες μαρτυρίες όταν η επιχείρηση γνώριζε ή όφειλε να γνωρίζει ότι οι κριτικές ή οι μαρτυρίες ήταν ψεύτικες ή ψευδείς.
Με εξαίρεση τα σαφή και ειλικρινά μεταδιδόμενα μηνύματα, η απόφαση απαγορεύει στις επιχειρήσεις να παρέχουν αποζημίωση ή άλλα κίνητρα που εξαρτώνται από τη συγγραφή κριτικών καταναλωτών που εκφράζουν ένα συγκεκριμένο συναίσθημα, είτε θετικό είτε αρνητικό.
Απαγορεύει επίσης ορισμένες κριτικές και μαρτυρίες που έχουν γραφτεί από εσωτερικούς της εταιρείας και δεν αποκαλύπτουν σαφώς και εμφανώς την ουσιαστική σχέση του κριτικού με την επιχείρηση.
Η απόφαση έλαβε επίσης υπόψη της τον τρόπο με τον οποίο μια επιχείρηση ή υπηρεσία μπορεί να προσπαθήσει ανέντιμα να ελέγξει ή να αποκρύψει ανεπιθύμητες κριτικές.
Ως εκ τούτου, απαγορεύει στις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν αβάσιμες ή αβάσιμες νομικές απειλές, σωματικές απειλές, εκφοβισμό ή ορισμένες ψευδείς δημόσιες κατηγορίες για να αποτρέψουν ή να αφαιρέσουν μια αρνητική κριτική των καταναλωτών και να παρουσιάζουν ψευδώς ότι οι κριτικές στον ιστότοπό τους αντιπροσωπεύουν όλες ή τις περισσότερες από τις κριτικές που υποβλήθηκαν, όταν οι κριτικές έχουν κατασταλεί με βάση τις χαμηλές βαθμολογίες ή το αρνητικό τους συναίσθημα.