Η Volkswagen ετοιμάζεται να κλείσει τρία εργοστάσια στη Γερμανία και να καταργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, σε ένα ακόμη σημάδι πρωτοφανούς κρίσης στη βιομηχανία σύμβολο της χώρας
Η διοίκηση της Volkswagen θέλει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια, να περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και επίσης να μειώσει τους μισθούς κατά 10% για το υπόλοιπο προσωπικό, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κολοσσού.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει επίσης να συρρικνώσει όλες τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις, πρόσθεσε το έγγραφο. Αυτό, όπως ισχυρίζεται, θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάθεση πολλών εργασιών και ολόκληρων τμημάτων σε εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών.
«Αυτό είναι το σχέδιο του μεγαλύτερου βιομηχανικού ομίλου της Γερμανίας να ξεκινήσει το sell-off στη χώρα καταγωγής του», δήλωσε η πρόεδρος του Συμβουλίου Γενικής Εργασίας Ντανιέλα Καβάλο, μιλώντας στο κεντρικό εργοστάσιο της VW στο Βόλφσμπουργκ. «Όλα τα γερμανικά εργοστάσια της VW επηρεάζονται από αυτό. Κανένα δεν είναι ασφαλές!»
Η ανακοίνωση έρχεται αφού η Volkswagen εξέδωσε πρόσφατα τη δεύτερη προειδοποίηση κερδών της σε λιγότερο από τρεις μήνες. Η μειωμένη ζήτηση στις κινεζικές και ευρωπαϊκές αγορές, μαζί με μια μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα που δεν πήγε καλά, έχουν βυθίσει τα κέρδη του ομίλου.
Εκτός από τη μείωση των μισθών κατά 10%, θα υπάρξει «πάγωμα» μισθών για δύο χρόνια το 2025 και το 2026. Το διοικητικό συμβούλιο θέλει επίσης να καταργήσει ένα μηνιαίο πριμ 167 ευρώ -αντικείμενο συλλογικών διαπραγματεύσεων- και άλλα μπόνους.
Εάν προχωρήσουν τα σχέδια για το λουκέτο, θα είναι η πρώτη φορά που η Volkswagen κλείνει ένα εργοστάσιο στο εσωτερικό της στα 87 χρόνια ιστορίας της. Η VW έχει αυτή τη στιγμή 10 εργοστάσια και 300.000 εργαζομένους στη Γερμανία.
Η εταιρεία προειδοποίησε νωρίτερα μέσα στο έτος ότι το κλείσιμο των εργοστασίων μπορεί να είναι στο προσκήνιο λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού από τους Κινέζους ανταγωνιστές και της επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών. Τα συνδικάτα ζητούν τώρα μεγαλύτερη σαφήνεια σχετικά με το μέλλον της Volkswagen.
«Εδώ και πάνω από ένα χρόνο, το διοικητικό συμβούλιο δεν μας αναφέρει τους στόχους για τη βασική μάρκα της VW…το διοικητικό συμβούλιο εξακολουθεί να μην δείχνει κανένα σημάδι για ένα μελλοντικό σχέδιο», δήλωσε η Καβάλο. Υποστήριξε ότι οι περικοπές δεν μπορούν να δικαιολογηθούν εάν δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι.
Η Καβάλο κάλεσε επίσης τους πολιτικούς να εκπονήσουν ένα «ολοκληρωμένο σχέδιο» για τη μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων και να ενισχύσουν τη βιωσιμότητα της Γερμανίας ως βιομηχανικού κόμβου.
«Είναι γνωστό ότι η Volkswagen βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση…Η θέση του καγκελαρίου επ’ αυτού είναι ξεκάθαρη, δηλαδή ότι πιθανές λανθασμένες αποφάσεις διαχείρισης από το παρελθόν δεν πρέπει να αποβούν εις βάρος των εργαζομένων. Είναι θέμα διατήρησης και διασφάλισης θέσεων εργασίας».
Αύριο Τετάρτη (30/10), οι ηγέτες των συνδικάτων θα συναντηθούν με εκπροσώπους της VW για τον δεύτερο γύρο των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η VW θα ανακοινώσει επίσης τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου την Τετάρτη.