Ο όρος “Michelin Star” είναι χαρακτηριστικό της εξαιρετικής ποιότητας φαγητού με εστιατόρια σε όλο τον κόσμο που προωθούν με υπερηφάνεια το Michelin Star status τους.
Είναι ενδιαφέρον ότι αυτή η βαθμολογία κύρους των εστιατορίων είναι από μια εταιρεία ελαστικών. Η ίδια εταιρεία, Michelin, που πουλά ελαστικά, κάνει επίσης αξιολογήσεις και βαθμολογίες εστιατορίων.
Ανώνυμοι επιθεωρητές της Michelin
Η Michelin έχει στην πραγματικότητα μακρά ιστορία κριτικής εστιατορίων. Το 1900, η εταιρεία ελαστικών Michelin ξεκίνησε τον πρώτο οδηγό για την ενθάρρυνση των οδικών ταξιδιών στη Γαλλία. Το 1926, άρχισε να στέλνει ανώνυμους επιθεωρητές-κριτικούς εστιατορίων για να δοκιμάσουν μενού σε εστιατόρια.
Μέχρι σήμερα, η Michelin βασίζεται αποκλειστικά σε προσωπικό πλήρους απασχόλησης ανώνυμων κριτικών εστιατορίων. Οι ανώνυμοι κριτικοί είναι γενικά πολύ παθιασμένοι με το φαγητό, προσέχουν πολύ την λεπτομέρεια και έχουν μεγάλη μνήμη για να θυμούνται και να συγκρίνουν τα είδη των φαγητών. Επίσης εμφανίζονται στα εστιατόρια σαν συνηθισμένοι πελάτες.
Κάθε φορά που ένας κριτικός πηγαίνει σε ένα εστιατόριο, γράφει μια εμπεριστατωμένη κριτική για την εμπειρία τους και στη συνέχεια όλοι οι κριτές συναντώνται για να συζητήσουν και να αποφασίσουν σε ποια εστιατόρια θα απονεμηθούν τα αστέρια.
Με αυτόν τον τρόπο, τα αστέρια Michelin είναι πολύ διαφορετικά από τα Zagat, Yelp, Trip Advisor κλπ, τα οποία βασίζονται στην αναπληροφόρηση των καταναλωτών μέσω του Διαδικτύου. Το Zagat καταγράφει τα εστιατόρια με βάση τις ανώνυμες κριτικές των επισκεπτών και των καταναλωτών, ενώ το Yelp και το Trip Advisor, συγκεντρώνει τα αστέρια με βάση τις αξιολογήσεις χρηστών που παρέχονται στο διαδίκτυο. Επειδή οι κριτικές δεν ελέγχονται, αυτή η διαδικασία έχει οδηγήσει εταιρείες όπως η Yelp, στα δικαστήρια, λόγω αγωγών. Η Michelin δεν χρησιμοποιεί κριτικές από καταναλωτές για να κάνει τους προσδιορισμούς του εστιατορίου.
Ορισμός Michelin Stars
Η Michelin απονέμει από 0 έως 3 αστέρια με βάση τις κριτικές των επιθεωρητών της. Οι κριτές επικεντρώνονται στην ποιότητα, τις τεχνικές, την προσωπικότητα και τη συνοχή του φαγητού, στο να κάνουν τις κριτικές τους. Δεν εξετάζουν την εσωτερική διακόσμηση, το στήσιμο των τραπεζιών ή την ποιότητα των υπηρεσιών για την ανάθεση αστεριών, αν και ο οδηγός δείχνει πιρούνια και κουτάλια που περιγράφει πόσο φανταχτερό ή casual μπορεί να είναι ένα εστιατόριο. (Αν ενδιαφέρεστε να εξετάσετε μια εταιρεία που εξετάζει την ατμόσφαιρα και τη διακόσμηση, δοκιμάστε τα σχόλια του Forbes που εξετάζουν πάνω από 800 κριτήρια, όπως το αν το εστιατόριο προσφέρει συμπαγή, τετράγωνα ή κοίλα παγάκια, φρεσκοστυμμένο χυμό ή χυμό πορτοκαλιού από tetrapak, ακόμα και αν το κατάστημα έχει παρκαδόρο η παρκάρετε μόνοι σας.
Η Michelin, από την άλλη πλευρά, επικεντρώνεται αποκλειστικά στο φαγητό. Οι κριτές απονέμουν τα αστέρια ως εξής:
Ένα αστέρι: Ένα καλό μέρος για να σταματήσετε στο ταξίδι σας, αναφέροντας ένα πολύ καλό εστιατόριο στην κατηγορία του, που προσφέρει κουζίνα προετοιμασμένη σε σταθερά υψηλά πρότυπα.
Δύο αστέρια: Ένα εστιατόριο που αξίζει να κάνεις μια παράκαμψη, που δείχνει εξαιρετική κουζίνα και επιδέξια και προσεκτικά φτιαγμένα πιάτα εξαιρετικής ποιότητας
Τρία αστέρια: Ένα εστιατόριο που αξίζει ένα ξεχωριστό ταξίδι, υποδεικνύοντας εξαιρετική κουζίνα όπου οι diners τρώνε εξαιρετικά καλά. Τα ξεχωριστά πιάτα εκτελούνται με ακρίβεια, χρησιμοποιώντας εξαιρετικά υλικά.
Η Michelin απονέμει επίσης ένα “bib gourmand” για ποιοτικό φαγητό σε καλή τιμή. Πρέπει να προσφέρουν στοιχεία στο μενού με τιμές χαμηλότερες από το μέγιστο που καθορίζονται από τα τοπικά οικονομικά πρότυπα.
Τα εστιατόρια λιμπίζονται αυτά τα αστέρια επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των εστιατορίων δεν παίρνει καθόλου αστέρια. Για παράδειγμα, ο οδηγός Michelin στο Σικάγο το 2014 περιλαμβάνει περίπου 500 εστιατόρια. Μόνο ένα εστιατόριο έλαβε τρία αστέρια, τέσσερα εστιατόρια έλαβαν δύο αστέρια και 20 εστιατόρια έλαβαν ένα αστέρι.
Ο διάσημος σεφ Gordon Ramsay, αναφέρθηκε ότι έκλαψε όταν ο οδηγός Michelin πήρε πίσω τα αστέρια από το εστιατόριο της Νέας Υόρκης, αποκαλώντας το φαγητό “ασταθές”. Ο Ράμσι εξήγησε ότι η απώλεια των αστεριών ήταν σαν να “χάνεις μια φίλη”.
Κριτήρια οδηγού Michelin
Πολλοί έχουν επικρίνει τους οδηγούς ως προκατειλημμένους για τη γαλλική κουζίνα, το ύφος και την τεχνική ή ότι σνομπάρουν ένα σνακ.
Τούτου λεχθέντος, το 2016, ο οδηγός Michelin απένειμε βαθμολογία ενός αστεριού σε δύο πάγκους τροφίμων της Σιγκαπούρης, όπου οι επισκέπτες μπορούν να παραμείνουν στην ουρά για να πάρουν ένα φτηνό και νόστιμο γεύμα για περίπου 2,00 δολάρια.
Ο Ellis εξήγησε ότι οι σταθμοί αυτοί που δέχονται το αστέρι “σημαίνει ότι αυτοί οι hawkers έχουν καταφέρει να πετάξουν την μπάλα έξω από το πάρκο … Όσον αφορά την ποιότητα των συστατικών, όσον αφορά τις γεύσεις, όσον αφορά τις τεχνικές μαγειρέματος, από την άποψη των γενικών συναισθημάτων, ότι είναι σε θέση να βάλουν στα πιάτα τους και αυτό είναι κάτι που νομίζω ότι είναι πραγματικά μοναδικό στη Σιγκαπούρη ».