«Είναι μια απόδειξη του πόσο γρήγορα κινείται η καταιγίδα και πόσο έντονη είναι», δήλωσε ο Πάτρικ Ντε Χάαν, ενεργειακός αναλυτής στο GasBuddy
Τα βενζινάδικα σε πολλές περιοχές της Φλόριντα ξεμένουν από βενζίνη, καθώς οι κάτοικοι προετοιμάζονται για τον κυκλώνα Μίλτον.
Η ζήτηση για βενζίνη έχει αυξηθεί, καθώς ορισμένοι κάτοικοι που βρίσκονται στο πέρασμα του Μίλτον προσπαθούν να ανεφοδιαστούν με καύσιμα πριν εκκενώσουν την περιοχή. Άλλοι που σκοπεύουν να «μείνουν στη θέση τους» προσπαθούν να γεμίσουν τις δεξαμενές βενζίνης, ώστε να είναι σε θέση να τροφοδοτήσουν τις γεννήτριες τους σε περίπτωση που χάσουν το ηλεκτρικό ρεύμα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με το CNN, η υπηρεσία εντοπισμού τιμών φυσικού αερίου GasBuddy ανέφερε ότι στις 2 μ.μ. το απόγευμα της Τρίτης, το 17,4% των πρατηρίων καυσίμων σε όλη την πολιτεία ήταν χωρίς καύσιμα, μια δραματική αύξηση από μόλις 3% τη Δευτέρα. Με περίπου 7.500 πρατήρια στην πολιτεία, αυτή η εκτίμηση σημαίνει ότι υπάρχουν περίπου 1.300 επί του παρόντος χωρίς βενζίνη.
Η κατάσταση ήταν πολύ χειρότερη στις περιοχές που αντιμετώπιζαν εντολές υποχρεωτικής εκκένωσης. Στο Φορτ Μάιερς, στην ακτή του Κόλπου της πολιτείας, το 70% των πρατηρίων ήταν χωρίς βενζίνη από το βράδυ της Δευτέρας.
«Είναι μια απόδειξη του πόσο γρήγορα κινείται η καταιγίδα και πόσο έντονη είναι», δήλωσε ο Πάτρικ Ντε Χάαν, ενεργειακός αναλυτής στο GasBuddy. «Είναι μια κατάσταση που αλλάζει το παιχνίδι».
Αποθέματα βενζίνης είναι καθ’οδόν
Ο κυβερνήτης της Φλόριντα, Ρον ΝτεΣάντις, προσπάθησε να περιορίσει τις «αγορές πανικού» και τους οδηγούς που γεμίζουν τις δεξαμενές, κάτι που μπορεί να επιδεινώσει τις ελλείψεις. Ο ΝτεΣάντις σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το πρωί της Τρίτης διαβεβαίωσε τους κατοίκους ότι η πολιτεία εργάζεται για να φέρει επείγουσες προμήθειες βενζίνης στα πρατήρια που έχουν ξεμείνει από βενζίνη.
Είπε ότι τα αποθέματα της πολιτείας περιλαμβάνουν 500.070 λίτρα βενζίνης και 1.014.490 λίτρα ντίζελ. Και είπε ότι ενώ τα αποθέματα αυτά μειώνονται λόγω της διανομής που έχει ήδη πραγματοποιηθεί, υπάρχουν 4.542.494 λίτρα και από τα δύο καύσιμα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή καθ’ οδόν προς την πολιτεία. Ο ΝτεΣάντις δήλωσε ότι 27 φορτηγά με καύσιμα συνοδεύονταν από την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων της Φλόριντα για να παραδώσουν καύσιμα σε πρατήρια στην αναμενόμενη περιοχή επιπτώσεων της καταιγίδας.
«Αποστέλλουμε καύσιμα τις τελευταίες 24 ώρες, καθώς τα βενζινάδικα έχουν εξαντληθεί», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου νωρίς το πρωί της Τρίτης. «Δεν υπάρχει έλλειψη καυσίμων. Τα καύσιμα συνεχίζουν να φτάνουν στην πολιτεία της Φλόριντα. Όμως οι ουρές στα πρατήρια καυσίμων είναι μεγάλες και τα πρατήρια καυσίμων εξαντλούνται ταχύτερα από ό,τι θα γινόταν υπό άλλες συνθήκες».
Τα προβλήματα μπορεί να συνεχιστούν και μετά το πέρασμα του Μίλτον
Μόλις περάσει η καταιγίδα, τα προβλήματα που θα προκύψουν με την είσοδο της βενζίνης στην πολιτεία θα μπορούσαν να επιμείνουν, εάν υπάρχουν ζημιές στο λιμάνι της Τάμπα από τον τυφώνα, δήλωσαν ειδικοί της αγοράς βενζίνης. Αυτό συμβαίνει επειδή το εν λόγω λιμάνι αποτελεί βασικό σημείο εισόδου για μεγάλο μέρος της βενζίνης που φτάνει στην πολιτεία, μέσω βυτιοφόρων ή φορτηγών.
Από εκεί, διανέμεται στην υπόλοιπη πολιτεία με βυτιοφόρα και μέσω ενός αγωγού που οδηγεί στην περιοχή του Ορλάντο. Αλλά δεν υπάρχουν αγωγοί που να φέρνουν βενζίνη από διυλιστήρια στην ακτή του Κόλπου ή τις βόρειες πολιτείες, καθώς τα καύσιμα μεταφέρονται σε μεγάλο μέρος της υπόλοιπης χώρας.
«Το λιμάνι της Τάμπα είναι κρίσιμο για τον εφοδιασμό μεγάλου μέρους της πολιτείας», δήλωσε ο Τομ Κλόζα, παγκόσμιος επικεφαλής της ενεργειακής ανάλυσης της OPIS, η οποία παρακολουθεί τις τιμές της βενζίνης για την AAA. «Είναι ένα από τα πιο κρίσιμα κομμάτια της υποδομής καυσίμων στη χώρα. Θα δυσκολευόμουν να βρω μια αγορά που να εξαρτάται περισσότερο από τον εφοδιασμό μέσω νερού και να είναι πιο ευαίσθητη σε κυκλώνες και κύματα καταιγίδων».
Το λιμάνι έχει κλείσει λόγω της καταιγίδας, αν και ο ΝτεΣάντις δήλωσε ότι έχει καύσιμα στους τερματικούς σταθμούς βενζίνης του επί του παρόντος και συνεχίζει να λειτουργεί εν όψει της καταιγίδας. Θα μπορούσε να πάρει λίγο χρόνο για να ανοίξει ξανά για τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά μόλις περάσει η καταιγίδα, δήλωσε ο Άντι Λίποου, αναλυτής πετρελαίου της Lipow Oil Associates.
«Δεν θα επιστρέψουν μέχρι να περάσει η καταιγίδα και η ακτοφυλακή να ελέγξει για συντρίμμια που έχουν βυθιστεί στο κανάλι και να επαναφέρει πίσω τις σημαδούρες ναυσιπλοΐας», είπε.
Και ο πραγματικός φόβος είναι ότι ο κυκλώνας και το κύμα καταιγίδας θα μπορούσαν να προκαλέσουν σημαντικές ζημιές στο λιμάνι.
«Υποθέτουμε, αυτό δεν σημαίνει ότι θα συμβεί σίγουρα, αλλά υποθέτουμε ότι θα υπάρξει σημαντική ζημιά στο λιμάνι της Τάμπα, οπότε λειτουργούμε σαν να πρόκειται να υπάρξει σημαντική διακοπή στην ικανότητά τους να παραλαμβάνουν καύσιμα», δήλωσε ο ΝτεΣάντις. Είπε ότι οι αξιωματούχοι της πολιτείας εργάζονται για να κάνουν άλλες διευθετήσεις για την παραλαβή καυσίμων στην πολιτεία.