Είχε έναν Πικάσο στο σαλόνι του και το αγνοούσε επί δεκαετίες


Ο Ιταλός παλαιοπώλης Λουίτζι Λο Ρόσσο είχε κρεμασμένο έναν πίνακα του Πικάσο στο σαλόνι του επί δεκαετίες και το αγνοούσε – Η αξία του φτάνει τα 6 εκατ. ευρώ

Είχε έναν Πικάσο κρεμασμένο στο σαλόνι του επί δεκαετίες αλλά δεν είχε ιδέα. Ο λόγος για τον Ιταλό παλαιοπώλη Λουίτζι Λο Ρόσσο ο οποίος βρήκε έναν καμβά το 1962 στην αποθήκη ενός σπιτιού στο Κάπρι και τον πήρε και τον κρέμασε στο σαλόνι του σπιτιού του στην Πομπηία σε μια φτηνή κορνίζα. Μόνο μετά από δεκαετίες, ο γιος του, Άντρεα αναγνώρισε την υπογραφή του κορυφαίου Ισπανού δημιουργού στην πάνω αριστερή πλευρά του έργου και κάλεσε ειδικούς για να αναγνωρίσουν την αυθεντικότητά του. Εκείνοι, μετά από χρόνια εξακριβώσεων και έρευνας, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο πίνακας είναι αυθεντικός και η αξία του εκτιμάται στα 6 εκατ. ευρώ.

Ο πίνακας απεικονίζει την ερωμένη και μούσα του Πάμπλο Πικάσο, Ντόρα Μααρ και χαρακτηριζόταν από τη σύζυγο του παλαιοπώλη ως «απαίσιο». Φέρει μάλιστα πολλές ομοιότητες με το έργο του Πικάσο, «Γυναικείο μπούστο» που πιστεύεται ότι ο κορυφαίος ζωγράφος δημιούργησε την περίοδο 1930-1936, ενώ οι επισκέψεις του στο Κάπρι ήταν πολύ πυκνές.

«Ο πατέρας μου ήταν από το Κάπρι και μάζευε παλαιά αντικείμενα για να τα πουλήσει για ελάχιστα ποσά. Είχε βρει το έργο πριν εγώ γεννηθώ και δεν είχε ιδέα ποιος ήταν ο Πικάσο. Μετά από χρόνια διάβασα σε μια εγκυκλοπαίδεια για τα έργα του και σύγκρινα τις υπογραφές εκείνων με αυτή που φέρει ο δικός μας πίνακας. Του έλεγα ότι οι υπογραφές είναι παρόμοιες αλλά δεν με καταλάβαινε», λέει ο γιος του Λουίτζι Λο Ρόσσο, Άντρεα και πρόσθεσε: «Υπήρξαν στιγμές όλα αυτά τα χρόνια που η μητέρα μου ήθελε να τον πετάξει. Ηταν απαίσιος, έλεγε». Ο ίδιος είχε επικοινωνήσει αρκετές φορές και με το Ιδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα αλλά ποτέ κανείς δεν ενδιαφέρθηκε γιατί θεωρούσαν ότι πρόκειται για ψευδείς ισχυρισμούς. Ο πίνακας βρίσκεται τώρα σε ασφαλές χώρο στο Μιλάνο.

Το έργο του Πικάσο «Γυναικείο μπούστο (Ντόρα Μααρ)» ολοκληρώθηκε το 1938 και εκλάπη το 1999 από το γιοτ ενός σαουδάραβα σεΐχη. Εντοπίστηκε είκοσι χρόνια αργότερα. «Πιθανολογώ ότι και τα δύο έργα είναι αυθεντικά. Προφανώς υπάρχουν δύο πορτρέτα που δεν είναι ίδια ακριβώς, που ο Πικάσο τα ζωγράφισε σε διαφορετικές στιγμές. Αυτό που ξέρω με σιγουριά είναι ότι ο πίνακας του Κάπρι είναι αυθεντικός», δήλωσε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Arcadia, Λούκα Μαρκάντε ο οποίος θα παρουσιάσει τα πειστήρια της αυθεντικότητας στο Ιδρυμα Πικάσο.

«Είμαι περίεργος να μάθω τί θα πει τώρα το Ιδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα. Είμαστε μια φυσιολογική οικογένεια και η επιθυμία μας ήταν να εξακριβώσουμε την αλήθεια. Δεν μας ενδιέφερε να βγάλουμε χρήματα από τον πίνακα», λέει ο Άντρεα Λο Ρόσσο.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ