Σχολεία: Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών του γενικού λυκείου


Η αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου στην Ελλάδα για τα τετράμηνα βασίζεται στη συνεκτίμηση της προφορικής βαθμολογίας και της γραπτής επίδοσης, σύμφωνα με τις τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις. Ο τρόπος αξιολόγησης προσδιορίζεται από τη συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία, την προετοιμασία του για το μάθημα, τις γραπτές δοκιμασίες, και την εκπόνηση εργασιών.

1. Συμμετοχή και Επιδόσεις:

Οι καθηγητές στα σχολεία συνεκτιμούν τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα, την επιμέλεια, και το ενδιαφέρον τους. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει τόσο τις γραπτές όσο και τις προφορικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται σε:

  • Ολιγόλεπτες δοκιμασίες: Αυτές οι μικρές αξιολογήσεις μπορεί να είναι προειδοποιημένες ή μη και πραγματοποιούνται οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Ωριαίες γραπτές δοκιμασίες: Αυτές διαρκούν μία διδακτική ώρα και μπορεί να είναι προειδοποιημένες (αν συνοδεύονται από ανακεφαλαίωση) ή μη (εφόσον αφορούν το περιεχόμενο του προηγούμενου μαθήματος). Επιτρέπεται μόνο μία τέτοια δοκιμασία την ημέρα και έως τρεις την εβδομάδα​

2. Τετραμηνιαίες Δοκιμασίες:

Κάθε τετράμηνο στα σχολεία περιλαμβάνει μία υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία στα περισσότερα μαθήματα. Εάν για κάποιο λόγο δεν γίνει η εξέταση του πρώτου τετραμήνου, τότε οι μαθητές εξετάζονται δύο φορές στο δεύτερο τετράμηνο. Οι καθηγητές έχουν την ευχέρεια να επιλέξουν εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, όπως εργασίες (ατομικές ή ομαδικές) ή τη χρήση της ανεστραμμένης τάξης​

3. Απουσία Βαθμολογίας:

Εάν ένα μάθημα διδαχθεί λιγότερο από 10 ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, εφόσον δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση. Επίσης, δεν κατατίθεται βαθμός για τη Φυσική Αγωγή και τα Θρησκευτικά σε όσους μαθητές έχουν απαλλαγεί νόμιμα απ’ αυτά.

4. Διαδικαστικά Θέματα:

Οι βαθμοί στα σχολεία καταχωρίζονται στο Ατομικό Δελτίο των μαθητών άμεσα με ευθύνη του διευθυντή και του διδάσκοντος. Η καταχώριση της βαθμολογίας του δεύτερου τετραμήνου πρέπει να γίνεται πριν από την έναρξη των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων​.

Οι κανονισμοί αυτοί διαμορφώνουν ένα σαφές πλαίσιο που στοχεύει στην ορθή αξιολόγηση των μαθητών και τη διασφάλιση της διαφάνειας και της δικαιοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία​.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ